Επεκτείνεται το πρόγραμμα εγκατάσταση νέων ηλεκτροπτικών αισθητήρων σε πλοία του ΠΝ (Video)

Σύμφωνα με ανάρτηση της ιστοσελίδας «Naval Analyses» (διαβάστε την ανάρτηση ΕΔΩ), το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), σε συνεργασία με τη Raytheon, αποφάσισε να επεκτείνει το πρόγραμμα εγκατάστασης νέων ηλεκτροπτικών (Η/Ο) αισθητήρων σε 19 συνολικά πλοία του στόλου. Το πρόγραμμα αφορά σε αντισταθμιστικό όφελος της Raytheon προς την Ελλάδα.

Μέχρι στιγμής o Η/Ο αισθητήρας TDR-10 της MILTECH Hellas, ελληνικής σχεδίασης και ανάπτυξης, μέγιστου βεληνεκούς 10 χιλιομέτρων και ολικού βάρους μόλις 15 κιλών (μαζί με τη βάση HI-PTU100-DSG, που είναι βάρους 9 κιλών), έχει εγκατασταθεί στη φρεγάτα F-455 «Σαλαμίς» (MEKO-200HN Mod.3), στις δύο (2) κανονιοφόρους κλάσης «Αρματωλός» (Osprey-55) και στην κανονιοφόρο P-61 «Πολεμιστής» (HSy-55) της ομώνυμης κλάσης. Το σχετικό πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2017 και ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 2018.

Ο TDR-10 ενσωματώνει γυροσκόπιο σταθεροποιημένο σε δύο άξονες, αισθητήρα 3ης γενιάς και ανιχνευτή υψηλής ανάλυσης, αποστασιόμετρο λέιζερ μέγιστου βεληνεκούς 10 χιλιομέτρων, κινούμενους φακούς θερμικής απεικόνισης, κάμερα ημέρα υψηλής ανάλυσης και σύστημα GPS. Το σύστημα είναι τοποθετημένο στη βάση HI-PTU100-DSG της Hellenic Instruments.

Το βεληνεκές των 10 χιλιομέτρων αφορά στον εντοπισμού μικρού σκάφους διαστάσεων 2,3 x 2,3 μέτρα. Η αναγνώριση του αντικειμένου είναι δυνατή σε απόσταση 6 χιλιομέτρων, ενώ η ταυτοποίηση του σε απόσταση 2 χιλιομέτρων. Για άτομο ύψους 1,8 μέτρων ο εντοπισμός γίνεται σε απόσταση 4,1 χιλιομέτρων, η αναγνώριση σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου και η ταυτοποίηση σε απόσταση 800 μέτρων.

Το TDR-10 εγκαταστημένο στη φρεγάτα F-455 «Σαλαμίς».

Τα 15 επιπλέον πλοία, τα οποία αναμένεται να αναβαθμιστούν, δεν γνωρίζουμε τι τύπου είναι. Σε κάθε περίπτωση και τα 15 πλοία θα εξοπλιστούν με τη βελτιωμένη έκδοση TDR-10A, η οποία ενσωματώνει τα ίδια υπό-συστήματα, με την έκδοση TDR-10, αλλά το αποστασιόμετρο λέιζερ επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές 30 χιλιόμετρα. Το όλο σύστημα ζυγίζει 22 κιλά (μαζί με τη βάση που ζυγίζει 12,7 κιλά). Μια άλλη διαφοροποίηση είναι ότι το αποστασιόμετρο λέιζερ, οι κινούμενοι φακοί θερμικής απεικόνισης και η κάμερα ημέρας υψηλής ανάλυσης έχουν διαχωριστεί από το υπόλοιπο σύστημα.

Το μέγιστο βεληνεκές εντοπισμού του TDR-10A, για στόχο επιπέδου μικρού σκάφους διαστάσεων 2,3 x 2,3 μέτρων, είναι 18,1 χιλιόμετρα. Η αναγνώριση του αντικειμένου είναι δυνατή σε απόσταση 6,7 χιλιομέτρων, ενώ η ταυτοποίηση του σε απόσταση 3,4 χιλιομέτρων. Για άτομο ύψους 1,8 μέτρων ο εντοπισμός γίνεται σε απόσταση 9,7 χιλιομέτρων, η αναγνώριση σε απόσταση 3,5 χιλιομέτρου και η ταυτοποίηση σε απόσταση 1,9 χιλιομέτρων.

Τόσο το TDR-10 όσο και το TDR-10A ελέγχονται από χειριστήριο τύπου Joystick και δύο (2) οθόνες αφής, μία (1) στη Γέφυρα και μία (1) στο Κέντρο Επιχειρήσεων του πλοίου. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος και για τα 15 πλοία, αναμένεται να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο οι δυνατότητες επιτήρησης, αναγνώρισης, ανίχνευσης και εντοπισμού του ΠΝ.

The post Επεκτείνεται το πρόγραμμα εγκατάσταση νέων ηλεκτροπτικών αισθητήρων σε πλοία του ΠΝ (Video) appeared first on Defence Review.

Powered by WPeMatico