Η μεγάλη έκρηξη στην αγορά υποβρυχίων – Συμφωνίες $ 70 δις κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας

Με πάνω από 451 υποβρύχια σε υπηρεσία σε όλο τον κόσμο, η παγκόσμια αγορά του υποβρύχιου στόλου αναμένεται να αγγίξει μέχρι και τα $ 100 δισεκατομμύρια για την επόμενη δεκαετία.
Παρουσίαση Freepen.gr 
Σύμφωνα με την εκτίμηση της TechNavio για την παγκόσμια αγορά υποβρυχίων την περίοδο 2016-2020, η αγορά αναμένεται να αυξηθεί άνω του 4% κατά τη διάρκεια της περιόδου των προβλέψεων.
Η αυξανόμενη ζήτηση υποβρυχίων με πυρηνική ενέργεια υπήρξε η βασική αιτία ανάπτυξης της αγοράς. Οι ναυπηγήσεις υποβρυχίων παγκοσμίως που βρίσκονται σε εξέλιξη υπολογίζονται ότι 69,3 δισεκατομμύρια δολάρια. 
Οι βασικοί προμηθευτές είναι οι: DCNS (Γαλλία), Thyssenkurp Marine Systems (Γερμανία), Daewoo Shipbuilding της Νότιας Κορέας και της Marine Engineering (DSME), PT PAL της Ινδονησίας, United Shipbuilding Corp (USC) της Ρωσίας , Reliance Defense (Ινδία) και BAE Systems (UK).
Η αυστραλιανή κυβέρνηση αυτή την εβδομάδα δέσμευσε $ 37.500.000.000 δις για ένα στόλο από 12 νέα υποβρύχια για να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα κλάσης Collins. Η σύμβαση που έγινε με τη γαλλική εταιρεία DCNS αφορά τα νέα Barracuda-class, θα κατασκευαστούν στη Νότια Αυστραλία
και θα είναι συμβατικά.
Η Νορβηγία αναζητά έναν εταίρο για το επόμενης γενιάς υποβρύχι της. Η γερμανική Thyssenkurp Marine Systems και η γαλλική DCNS έχουν επιλεγεί για τη ναυπήγηση των νέων σκαφών που θα αντικαταστήσουν τα έξι υπάρχοντα υποβρύχια κλάσης Ula.
Η PT PAL Indonesia, μια κρατική ναυπηγική εταιρεία, σχεδιάζει να λειτουργήσει τη μονάδα κατασκευής υποβρυχίων το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, η οποία θα είναι η πρώτη στη Νοτιοανατολική Ασία.
Επί του παρόντος, η PT PAL συνεργάζεται με τη Νότια Κορέα για την κατασκευή τριών υποβρυχίων, τα οποία χρησιμεύουν ως χώρος εκπαίδευσης για τους Ινδονήσιους. Η PT PAL και τη Νότια Κορέα Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) υπέγραψαν σύμβαση ύψους 1,1 δις $ για την κατασκευή υποβρυχίων τύπου 209/1400 Chang Bogo-class.
Επίσης το Γραφείο Σχεδιασμού Υποβρυχίωνο του Ινδικού Ναυτικού εργάζεται πάνω σε ένα σχέδιο για πυρηνοκίνητα επιθετικά υποβρύχια σχεδιάζοντας να κατασκευάσει τουλάχιστον εξι και να ενταχθούν μέσα στα επόμενα 15 χρόνια.
Προς το παρόν, το μόνο πυρηνικό υποβρύχιο της Ινδίας είναι το INS Chakra, κλάσης Akula μισθωμένο από τη Ρωσία.
Το ναυπηγείο Pipavav της Reliance είναι επίσης ένας από τους υποψήφιους για τα σχέδια της Ινδίας για την κατασκευή έξι συμβατικών υποβρυχίων στο πλαίσιο του Έργου 75i, το οποίο θα κοστίσει 9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Ο διαγωνισμός για το έργο θα είναι ένα «buy and make (India)» ένα, το οποίο συνεπάγεται στενούς δεσμούς στο θέμα της τεχνολογίας με ξένους συνεργάτες με σημαντική βιομηχανική παραγωγή στην Ινδία.
Το Project 75i έχει σχεδιαστεί για την αγορά 6 υποβρυχίων ντίζελ με τεχνολογία AIP (Independent Propulsion System) για το Ινδικό Πολεμικό Ναυτικό μέχρι το 2022.
Η BAE Systems έλαβε σύμβαση ύψους £ 201 εκατομμυρίων (230 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) από το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου (MoD) για να σχεδιάσει το διάδοχο των υποβρυχίων κατηγορίας Vanguard του Βασιλικού Ναυτικού.

Powered by WPeMatico