Η Μεγάλη Βρετανία βάζει στον «πάγο» τη ναυπήγηση των φρεγατών Type-31e

Το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι επανεξετάζει την προοπτική ναυπήγησης των φρεγατών τύπου Type-31e μετά την αιφνίδια διακοπή του προγράμματος με την αιτιολογία των ανεπαρκών προτάσεων, οι οποίες δεν εγγυώνται έναν αποτελεσματικό και ισχυρό ανταγωνισμό. Πλέον, και με δεδομένη την παύση του διαγωνισμού, το χρονοδιάγραμμα ένταξης σε υπηρεσία του πρώτου πλοίου το 2023 τίθεται υπό αίρεση.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα διεκδικούσαν η BAE Systems, η BMT, η Stellar Systems και η Badcock. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Βασιλικού Ναυτικού οι νέες φρεγάτες θα έπρεπε να έχουν σπονδυλωτή αρχιτεκτονική με δυνατότητα προσθαφαίρεσης αισθητήρων και οπλικών συστημάτων, ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε αποστολής.

Το πρόγραμμα Type-31e εντασσόταν στο ευρύτερο σχέδιο της «Εθνικής Ναυπηγικής Στρατηγικής» («National Shipbuilding Strategy») της Μεγάλης Βρετανίας, το οποίο ξεκίνησε το 2010 με στόχο την αντικατάσταση των 13 εν υπηρεσία φρεγατών Type-23.

Το πρόγραμμα Type-31e αφορούσε στη ναυπήγηση δύο διαφορετικών εκδόσεων: Πέντε (5) φρεγατών πολλαπλού ρόλου και οκτώ (8) φρεγατών ανθυποβρυχιακού πολέμου. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό το πρώτο πλοίο θα πρέπει να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2023 και το κόστος ναυπήγησης του κάθε πλοίου να μην υπερβεί τα € 250.000.000.

Η BAE System πρότεινε τη σχεδίαση Avenger, μια βελτιωμένη έκδοση των περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης River, και Cutlass, μια βελτιωμένη έκδοση των κορβετών κλάσης Al-Shamikh. Από την άλλη πλευρά η BMT πρότεινε τη σχεδίαση Venator-110, η Stellar Systems τη σχεδίαση Spartan και η Babcock τη σχεδίαση Arrowhead-120.

The post Η Μεγάλη Βρετανία βάζει στον «πάγο» τη ναυπήγηση των φρεγατών Type-31e appeared first on Defence Review.

Powered by WPeMatico