Κάστανα ︵( ░░ )︵ συνταγή

Πειρασμός χωρίς θερμίδες
Η εξαιρετική τους γεύση, οι χαμηλές θερμίδες και τα οφέλη τους για την υγεία μας τα κάνουν απαραίτητα για την καθημερινή μας διατροφή.
Tα κάστανα περιέχουν λιγότερες θερμίδες από όσες πιστεύουν οι περισσότεροι (160 Kcal/100 γρ.), ενώ ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θρεπτικό τρόφιμο που όταν καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες μπορεί να μας προσφέρει μόνο οφέλη.

Γεύση και υγεία
• Τόνωση του νευρικού συστήματος: Χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1 και Β2) και φυλλικό οξύ, τα κάστανα τονώνουν το νευρικό μας σύστημα.
• Χαμηλά σε λίπος: Σε αντίθεση με άλλους ξηρούς καρπούς, τα κάστανα περιέχουν αρκετό νερό και λιγότερο λίπος, ενώ δεν έχουν χοληστερόλη. Συγκεκριμένα, η περιεκτικότητά τους σε λίπος ανέρχεται περίπου στο 1-2%, όταν σε άλλους ξηρούς καρπούς το ποσοστό αυτό μπορεί να ξεπερνά ακόμα και το 50%.
• Ρύθμιση της χοληστερόλης: Τα κάστανα, όπως όλοι οι ξηροί καρποί, περιέχουν
ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν την «κακή» LDL χοληστερόλη, που είναι υπεύθυνη για τον αυξημένο κίνδυνο αθηρωμάτωσης (εναπόθεση λίπους στα τοιχώματα των αγγείων) και κατ’ επέκταση για την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.
• Μείωση των επιπέδων γλυκόζης (σακχάρου) αίματος: Τα κάστανα αποτελούνται κυρίως από σύνθετους υδατάνθρακες (35%), φυτικές ίνες (7-8%), ενώ έχουν χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, γι’ αυτό η μέτρια κατανάλωσή τους συστήνεται σε άτομα με διαταραχές των τιμών γλυκόζης ορού.
• Μυϊκή ενδυνάμωση: Τα κάστανα περιέχουν αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης, της οποίας η βιολογική αξία είναι εφάμιλλη με αυτήν του αβγού και αφομοιώνεται εύκολα από τον οργανισμό.
• Ιδανικά για άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση: Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε κάλιο και το χαμηλό ποσοστό νατρίου συμβάλλουν στον έλεγχο των επιπέδων της πίεσης αναδεικνύοντας τα κάστανα στην καλύτερη επιλογή γι’ αυτούς που αντιμετωπίζουν ανάλογο πρόβλημα.

Βραστά κάστανα
Πλένουμε πολύ καλά τα κάστανα.Χαράζουμε με ένα καλό μάχαιρι 2 σταυρούς στην κάθε πλατιά πλευρά των καστάνων.
Αν πάνω στα κάστανα δούμε τρυπούλες, τα πετάμε, γιατί…κάποιος άλλος πρόλαβε να φάει πριν από εμάς…αν έχουμε κήπο, καλύτερα να τα πετάξουμε εκεί.
Βράζουμε νερό σε μία κατσαρόλα και ρίχνουμε τα κάστανα.
Σε 20 λεπτά περίπου θα είναι έτοιμα. δοκιμάζουμε ένα και τα βγάζουμε.
Με το που τα βγάλουμε τα ρίχνουμε σε ένα μπολ με κρύο νερό και βγάζουμε αμέσως τη φλούδα τους. Βγαίνει πανεύκολα.
Τα απολαμβάνουμε ζεστά…

Ψητά κάστανα
Πρώτα και σημαντικό είναι να τα χαράξουμε με το μαχαίρι, για τη με τον ατμό σκάζουν και είναι και επικίνδυνα ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά. Αυτό επιτρέπει να διαφεύγουν οι ατμοί.
Χρησιμοποιήστε την σχάρα που ψήνετε τα κρέατα και τοποθετήστε επάνω τα κάστανα. Και την τοποθετούμε επάνω στα κάρβουνα και τα γυρίζουμε με την τσιμπίδα ώσπου να πάρουν το χρώμα και να σκάσουν γύρο, γύρο. Εάν δεν μπορούμε να τα ψήσουμε στα κάρβουνα, μπορούμε να τα ψήσουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180ο για περίπου 15 – 25 λεπτά, οπότε μαλακώνουν και ξεφλουδίζονται εύκολα.Ή και ακόμη να τα ψήσουμε επάνω στο μεγάλο μάτι της κουζίνας σε μεσαία θερμοκρασία σκεπαζόμασταν με ένα καπάκι κατσαρόλας, και τα γυρίζουμε με μια τσιμπίδα, να πάρουν χρώμα παντού και να ψηθούν καλά.Τα αφήνουμε να κρυώσουν λίγο. Ξεφλουδίζουμε την εξωτερική και εσωτερική φλούδα του.
Έτοιμα

Μιλφέιγ με κάστανο και σοκολάτα ೋ═ೋ

ΠΗΓΗ

Powered by WPeMatico