Πόσο σημαντικό είναι το πρωινό στην προσπάθεια απώλειας βάρους;

Ακούγεται συχνά ότι το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, που μας παρέχει ενέργεια και τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας. Δεν είναι λίγοι, όμως, αυτοί που δεν τρώνε πρωινό και ξεκινούν τα γεύματα της ημέρας αργότερα. Τι ισχύει τελικά;

Πρόσφατη μελέτη, τα ευρήματα της οποίας μπορεί να βρει κανείς δημοσιευμένα στο BMJ, έδειξε ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις σχετικά με το ότι το πρωινό βοηθά στην απώλεια βάρους, ούτε με το ότι το να μην τρώει κανείς πρωινό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απώλεια.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το πρωινό μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση υγιούς βάρους, με μια ομάδα γιαπωνέζων ερευνητών να βρίσκει ότι η παράλειψη του πρωινού συνδέεται περισσότερο με την παχυσαρκία, από το να τρώει κάποιος βραδινό 3 ώρες πριν τον ύπνο.

Πρέπει, όμως, να ερμηνεύουμε με προσοχή τα διάφορα ευρήματα, λόγω των περιορισμών της κάθε μελέτης. Στην μελέτη των Ιαπώνων, για παράδειγμα, δεν έλαβαν υπ’ όψιν το είδος των τροφών που κατανάλωναν οι συμμετέχοντες για πρωινό. Πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι οι επιλογές μας στη διατροφή και τον τρόπο ζωής παίζουν πάντα ρόλο στη διαχείριση του βάρους.
Για να βρει περισσότερα στοιχεία για τη διασύνδεση πρωινού και μεταβολών του βάρους, μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Monash της Μελβούρνης ανέλυσε 13 τυχαιοποιημένες δοκιμές των τελευταίων 28 χρόνων από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα ευρήματα αποκάλυψαν δύο μύθους: -Πρώτον, δεν βρήκαν αποδεικτικά στοιχεία που να δείχνουν ότι η κατανάλωση πρωινού μπορεί να βοηθήσει την απώλεια βάρους, λόγω της καύσης θερμίδων νωρίς μέσα στην ημέρα, η οποία υποτίθεται πως προλαμβάνει τη μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού αργότερα και
-Δεύτερον, βρήκαν ότι η παράλειψη πρωινού δεν συνδέεται με μεγαλύτερη πείνα αργότερα.
Οι συμμετέχοντες ήταν άτομα διαφορετικού σωματικού βάρους που άλλοι κατανάλωναν πρωινό, άλλοι όχι. Η ομάδα ερευνητών βρήκε ότι η συνολική ημερήσια πρόσληψη ενέργειας ήταν μεγαλύτερη σε όσους κατανάλωναν πρωινό σε σχέση με όσους το παρέλειπαν, ενώ όσοι δεν έτρωγαν πρωινό ήταν περίπου μισό κιλό πιο ελαφρείς.

Κάποιες μελέτες επικεντρώθηκαν στις επιδράσεις του να τρώει ή να μην τρώει κανείς πρωινό και στις αλλαγές στο σωματικό βάρος. Άλλες μελέτησαν την επίδραση του πρωινού στην ημερήσια ενεργειακή πρόσληψη. Δεδομένης της ποικιλίας της ποιότητας των ερευνών, οι ερευνητές προειδοποιούν να επεξεργαζόμαστε σωστά και με προσοχή τα ευρήματα.

Οι ίδιοι καταλήγουν πως παρ’ όλο που η τακτική κατανάλωση πρωινού μπορεί να έχει σημαντικές επιδράσεις στην υγεία, όσον αφορά την απώλεια βάρους χρειάζεται προσοχή, καθώς μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Η κατανάλωση ή παράλειψη πρωινού μπορεί να έχει διαφορετική επίδραση σε διαφορετικούς ανθρώπους, καθώς ο καθένας από εμάς έχει ξεχωριστό μεταβολισμό.

Δεν υπάρχει μια καθολική συνταγή για όλους, γι’ αυτό δείτε πώς «δουλεύει» το καθετί σε εσάς και συμβουλευτείτε κάποιον επαγγελματία υγείας για καλύτερα αποτελέσματα.

clickatlife.gr