Χρονοβόρες οι διαδικασίες για επέκταση της Ιόνιας έως Κακαβιά!!

Μπορεί να είναι ένα πολύ απαραίτητο έργο, το οποίο συμπληρώνει το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας μας και φυσικά να είναι πολύ σημαντικό για την περιοχή μας, όμως η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά φαίνεται πως έχει αρκετό… δρόμο ακόμα μπροστά της ώσπου να πάρει σάρκα και οστά!

Κι αυτό γιατί, παρά την επιθυμία της Περιφέρειας Ηπείρου, απαιτείται τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησής του, διαδικασία που θα χρειαστεί αρκετό χρόνο.

Κερδισμένα τα Γιάννενα
Μεγάλος κερδισμένος από την προώθηση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας, με την κατασκευή του τμήματος ως την Κακαβιά θα είναι φυσικά τα Γιάννενα, καθώς θα μετατραπούν σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο προς Αλβανία και Ιταλία και θα μπορούσαν να παίξουν το ρόλο του διαμετακομιστικού κέντρου εκμεταλλευόμενα και το συνεχώς αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Φτάνοντας ως το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία, η Ιόνια θα ενωθεί με το δίκτυο της γειτονικής χώρας και θα γίνει η νότια απόληξη της Αδριατικής Οδού που ξεκινά από τα ανατολικά σύνορα της Ιταλίας και μέσω Σλοβενίας, Κροατίας, Βοσνίας, Μαυροβουνίου και Αλβανίας καταλήγει στην Ελλάδα.

Θέλουν το έργο
Για την Περιφέρεια Ηπείρου το έργο αποτελεί προτεραιότητα, γι’ αυτό και έχει δεσμεύσει κονδύλι της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ, ποσό όμως που καλύπτει κάτι λιγότερο από το 10% του συνολικού κόστους του, το οποίο, εκτιμάται σε περίπου 340 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη, όπως αναφέρει ο Νίκος Καραγιάννης στο «ypodomes.com», το Υπουργείο Υποδομών καλοβλέπει την ένταξη του έργου στο φυσικό αντικείμενο της Ιόνιας Οδού μέσω της χρονικής επέκτασης του χρόνου παραχώρησης, κάτι που φαίνεται πως βρίσκει σύμφωνους και τους ίδιους τους παραχωρησιούχους.

Ωστόσο, για να γίνει το Γιάννενα – Κακαβιά απαιτούνται πολλά και αρκετά χρονοβόρα βήματα. Μεταξύ άλλων, πρέπει να τροποποιηθεί η Σύμβαση Παραχώρησης, κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει τόσο εύκολα. Θα χρειαστεί να συναινέσουν οι τράπεζες που εμπλέκονται στη χρηματοδότηση και η σύμβαση να εγκριθεί εκ νέου από την Κομισιόν.

Τα πρώτα χλμ του Άκτιο – Αμβρακία 
Και μιας και ο λόγος για οδικούς άξονες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, τέλος Σεπτεμβρίου-αρχές Οκτωβρίου τα πρώτα 15 χιλιόμετρα του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία, θα δοθούν στην κυκλοφορία.

Τα χιλιόμετρα αυτά ξεκινούν λίγο μετά (περίπου 1,5 χλμ) την Υποθαλάσσια Αρτηρία Ακτίου-Πρέβεζας και καταλήγουν λίγο μετά την Βόνιτσα λειτουργώντας στην πραγματικότητα ως μία μεγάλη παράκαμψη της πόλης.

Με αυτά τα 15 χιλιόμετρα διευκολύνεται η πρόσβαση προς Λευκάδα-Άκτιο και Πρέβεζα και ήδη οι οδηγοί θα παρατηρήσουν μία μείωση στην χρονοαπόσταση κατά περίπου 10 λεπτά.