ΧΧΧΤV – ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο – ΑΝΤ1

Αυτό είναι το 2ο XXXTV, και μετά το STAR, ήρθε η ώρα του ΑΝΤ1… για αισθητική… αξιολόγηση… !
Γραφικά ροής

Ο ΑΝΤ1 επέλεξε φέτος να αλλάξει τα γραφικά του για ακόμη μια χρονιά. Νέα «ψυχεδελικά» χρώματα. 
Νέα καμπυλωτή γραμματοσειρά. Νέα ευφάνταστα idents σήματος. Επίσης, μου αρέσει που στα διαφημιστικά breaks εξαφανίζεται το λογότυπο του καναλιού όταν παίζουν τα trailers. Όλα είναι άρτια, ακόμη και αν δεν είναι του γούστου μου.
Μια παρατήρηση μόνο: θα πρέπει να αντικαταστήσουν την παλιά γραμματοσειρά με τη νέα παντού, γιατί στα hastags και τα σήματα καταλληλότητας χρησιμοποιείται ακόμα η παλιά.
Πάμε στο πρόγραμμα!
Έγκλημα και Πάθος 
+ Το πρώτο mockumentary στην Ελλάδα είναι γεγονός. Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα (τα mockumentaries είναι σειρές που παρουσιάζουν ιστορίες μυθοπλασίας σε μορφή ντοκιμαντέρ). Καταπληκτικοί τίτλοι έναρξης, αντάξιοι των αντίστοιχων mockumentaries του εξωτερικού. Άπειρα φίλτρα στην εικόνα, που δραματοποιούν ακόμη πιο πολύ την ήδη δραματική ατμόσφαιρα. 
Οι ερμηνείες (τουλάχιστον του πρώτου επεισοδίου) δεν είναι πειστικές, οι ήρωες φαίνεται σαν να μη ζουν τα δραματικά γεγονότα που εκτυλίσσονται, και σε μερικά σημεία (όπως αυτό που μια κυρία περιγράφει πώς βρήκε το διαμελισμένο πτώμα) μου ήρθε να γελάσω.  
Γυναίκα χωρίς όνομα 
++Τι να πρωτοπώ γι’ αυτή τη σειρά! Μεγάλη παραγωγή. Οι τίτλοι έναρξης είναι καλαίσθητοι χωρίς καμία ατέλεια. Μου αρέσει που φέτος ο ΑΝΤ1 έδωσε σημασία στους τίτλους έναρξης των σειρών.  Μια από τις πιο καλογυρισμένες σειρές τις ελληνικής τηλεόρασης… ever! Η απόδοση σεναρίου (η σειρά βασίζεται στην νοτιοκορεάτικη σειρά,  “Unknown Woman”) από την πολύ έμπειρη Μαρία Γεωργιάδου είναι άριστη! Η επιλογή της «άγνωστης» στο ευρύ κοινό Ντόρας Μακρυγιάννη, στον πρωταγωνιστικό ρόλο, μπορεί να θεωρηθεί μόνο ως σοφή κίνηση. Ο κόσμος θέλει να βλέπει καινούργια πρόσωπα. Η Μαριάννα Τουμασάτου, αν και έχει συσχετιστεί με κωμικούς ρόλους, αποδεικνύει πως το εύρος της υποκριτικής της ικανότητας είναι τεράστιο, κάνοντάς μας να μισούμε και να συμπονούμε ταυτόχρονα τον ρόλο της. 
– Το μόνο αρνητικό της σειράς είναι η περούκα που φοράει (στα πρώτα επεισόδια) η Ντόρα Μακρυγιάννη. Χαλάει (όσο θα μπορούσε βέβαια μια περούκα να χαλάσει) την όλη καλαισθησία που χαρακτηρίζει τη σειρά. 

Η επιστροφή 
+Άλλη μια διασκευή ξένης σειράς. Η σειρά βασίζεται στην αργεντίνικη, “El regreso de Lucas – Η επιστροφή του Λούκας” ,του καναλιού TELEFE (έχουμε δει άπειρες σειρές του καναλιού αυτού στην Ελλάδα με πιο γνωστή τη «Μιλάγκρος της Ατίθαση»… στο STAR). Ίσως οι πιο όμορφοι τίτλοι σειράς στην ελληνική tv για φέτος. Θυμίζουν έργο τέχνης! To σενάριο θυμίζει τηλενουβέλα (έτσι κι αλλιώς είναι τηλενουβέλα). Άλλη μια καλογυρισμένη σειρά του ΑΝΤ1 (αν και όχι στο επίπεδο της Γυναίκας χωρίς όνομα). Και σε αυτή τη σειρά καλώς επέλεξαν ένα φρέσκο πρόσωπο για πρωταγωνιστή. Ο Βασίλης Μίχας είναι νέος, ωραίος ,και με υποκριτικές ικανότητες, και του ταιριάζει άψογα ο ρόλος του κακού αινιγματικού παιδιού. 
Αρνητικά δεν νομίζω πως έχει η σειρά τουλάχιστον σε επίπεδο αισθητικής. 
Πέτα τη Φριτέζα – Κάνε γονείς να δεις καλό
Είναι δύο ανάλαφρες κωμικές σειρές στα χνάρια των παλιών σειρών (των τελευταίων ετών) του ΑΝΤ1.  Δεν έχω να σχολιάσω κάτι περαιτέρω.

Κοινή λογική 
Αψυχολόγητη και αυτοκαταστροφική η απόφαση του ΑΝΤ1 να τοποθετήσει αυτή την εκπομπή στο πρόγραμμά του. Στην εκπομπή βλέπουμε καθημερινούς ανθρώπους να εκφράζουν τη γνώμη τους για επίκαιρα θέματα. Μόνο που όλο αυτό βγαίνει προς το κοινό, ψεύτικο και σκηνοθετημένο. Είναι μια χαμηλής αισθητικής εκπομπή που θα ήταν κατάλληλη μόνο για κάποιο webtv ή το YouTube. Ας σκεφτεί το κανάλι να την εντάξει στο netwix ή ως exclusive content στο κανάλι του στο YouTube. 
Καλημέρα Ελλάδα! 

– – Η πτώση σε αισθητικό επίπεδο είναι εμφανής σχεδόν σε όλα τα σημεία φέτος. Να πω για το λογότυπο που είναι δεκαετίας του 90, να πω για τα σουπεράκια που είναι και αυτά από άλλη εποχή; Ανέμπνευστα, πρόχειρα, της τελευταίας στιγμής, με γραμματοσειρά συμπιεσμένη όσο δεν πάει.  


Με ένα στούντιο χωρίς χαρακτήρα, με καλώδια να φαίνονται δίπλα από τη γιγαντοοθόνη,


με ένα τραπέζι που δεν δένει και είναι σαν από αυτά που υπάρχουν στις δημόσιες υπηρεσίες (αλλά οκ, έχει καμπύλες οπότε όλα εντάξει χαχα). 



Μου κάνει εντύπωση που φέτος έκαναν τέτοια προχειροδουλειά σε μια ιστορική εκπομπή όπως το Καλημέρα Ελλάδα! Ακόμη και η ολιγόμηνη καλοκαιρινή εκπομπή, «Καλοκαίρι μαζί στις 7», ήταν σαφώς πιο άρτια αισθητικά. Ας κρατούσαν το στούντιο εκείνο ακριβώς όπως ήταν … 

Ίσως ο ANT1 να πρέπει να παραδειγματιστεί σε αυτό το κομμάτι από τα κανάλια του ομίλου ΑΝΤ1 σε Σερβία και Σλοβενία. 


Το ΠΡΩΙΝΟ 
Χαριτωμένο στούντιο, αν και καλύτερα να έμεναν στο περσινό που ήταν λιγότερο συνηθισμένο. Μάλλον φέτος το μουντά πλατό στην πρωινή ζώνη είναι το φετίχ του ΑΝΤ1! Οι τίτλοι έναρξης είναι ευφάνταστοι και αισθητικά approved, όπως κάθε χρόνο άλλωστε. Τα σουπεράκια τα ίδια, λευκά όπως κάθε χρόνο με μικρές βελτιώσεις (Χωράνε ακόμη και τους μεγάλους τίτλους – περιλήψεις με ελάχιστη συμπίεση). Η σκηνοθεσία είναι πολύ καλή και εκμεταλλεύεται σε πλήρη βαθμό το πλατό.

Ας σταματήσουν να βάζουν σκάλες στα πρωινάδικα. Δεν έχουν νόημα! Ας έφτιαχναν… μια φωλιά όπως οι ΚουΚου του Star (χαχα). 

Ειδήσεις

+Μ’ αρέσει που ο ΑΝΤ1 επιλέγει το μπλε ως κύριο χρώμα των news του εδώ και χρόνια, αν και η προσθήκη του κόκκινου σε μερικά σημεία είναι περιττή. Το στούντιο είναι μεγάλο, το μεγαλύτερο που έχει φτιαχτεί ποτέ για δελτίο του ΑΝΤ1.

Πάμε στα αρνητικά…

– Υπάρχουν γιγαντοοθόνες όπως προτάσσει η μόδα σε όλο τον κόσμο. Όλα καλά μέχρι εδώ. Από τη στιγμή που υπάρχουν γιγαντοοθόνες, γιατί να διακόπτονται αυτές από μια μικρή οθόνη πλάσμα; Α, μα ναι! Για να χαλάνε την όλη αισθητική!

Το «news» στον τίτλο είναι ανεξήγητο. Προφανώς απευθύνεται και το δελτίο του ANT1 σε αγγλόφωνο κοινό (όπως και το STAR NEWS, και το ALPHA NEWS και το NEWS σκέτο του Εpsilon). Η γραμματοσειρά του news είναι από σαλούν της Άγριας Δύσης.

Επίσης ο ΑΝΤ1…NEWS αλλάζει σχεδόν κάθε χρόνο σουπεράκια χωρίς στην ουσία να κάνει κάποια ουσιαστική αλλαγή. Δηλαδή είναι πάντα άσπρα, μπλε, κόκκινα με ένα τετράγωνο λογότυπο δίπλα και μια μπάρα από κάτω που γράφει τα social και την ώρα…Τουλάχιστον φέτος μίκρυνε τη γραμματοσειρά και δεν χρειάζεται να συμπιέζει τους τίτλους… Επίσης, τα εικονίδια από τα social media χρειάζεται να έχουν τόσο μεγάλο πρωταγωνιστικό ρόλο στην οθόνη; Η γραμματοσειρά τους είναι πιο μεγάλη και από αυτή των τίτλων!

Και ας μη ξεχνάνε τα κανάλια: υπάρχουν και άλλα χρώματα εκτός του κόκκινου και του μπλε… και δεν εννοώ το ροζ…





ΡΟΥΚ ΖΟΥΚ 
Ένα απλό ξεπερασμένο στούντιο με άσχημα γραφικά (χρησιμοποιούν γραμματοσειρά με έντονο μαύρο περίγραμμα και αυτό τα λέει όλα) ,που δεν αρμόζουν σε τηλεπαιχνίδι. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η ελληνική τηλεόραση έχει εμμονή με τα πλατό που θυμίζουν διαστημόπλοια… 
Beat Buzzer



Είναι καλό που ο ΑΝΤ1 δίνει ευκαιρία σε πρωτότυπες ελληνικές ιδέες. Ο Γιώργος Μαυρίδης είναι συμπαθέστατος και με πολλές δυνατότητες. Η εκπομπή κινείται σε χαβαλεδίστικο κλίμα, που εμένα προσωπικά δεν με συγκινεί (δε μου αρέσει ο χαβαλές). Ίσως αυτό το concept να ήταν καταλληλότερο  για το netwix ή το YouTube ή έστω ως ένθετο σε μια εκπομπή, αφού η εικόνα (λόγω του ότι γυρίζεται μέσα στο αυτοκίνητο) δεν βγαίνει πολύ επαγγελματική.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ο ΑΝΤ1 προσπαθεί πολύ και πειραματίζεται. Είναι ένα κανάλι που δίνει έμφαση στην εικόνα και στα γραφικά, απλά υστερεί σε κάποια προγράμματα όπως το Καλημέρα Ελλάδα και οι Ειδήσεις (δηλαδή στα ενημερωτικά).  Και ο ΑΝΤ1 και όλα τα κανάλια θα πρέπει να καταλάβουν πως τα σουπεράκια είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα στην εικόνα μια εκπομπής. Θα πρέπει να παραδειγματιστούν από το εξωτερικό.

Ας παραδειγματιστούν ,λοιπόν, από το αντίστοιχο πρωινό πρόγραμμα της Αυστραλίας με τίτλο «Σήμερα». Αυτά είναι σουπεράκια και γενικά τα γραφικά του 2018. Ίδια χρώματα, παρεμφερές λογότυπο, αλλά η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!

 Ένα άλλο παράδειγμα. Το κανάλι PRVA της Σερβίας, που ανήκει στον Όμιλο ΑΝΤ1, χρησιμοποιεί  στην πρωινή εκπομπή του (και γενικά) καλύτερα γραφικά από τον ΑΝΤ1, τη ναυαρχίδα του Ομίλου…

Αυτά από μένα!

Χρήστος Παπαδημητρίου @xppdm

Powered by WPeMatico