Καθώς τα ηλεκτρικά φορτηγά μεταφοράς αγαθών αρχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους, θα υπάρξει τεράστια ζήτηση για υποδομές που μπορούν να τα εξυπηρετήσουν. Ταυτόχρονα, ο ρυθμός υιοθέτησης ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων έχει εκτοξευθεί το τελευταίο διάστημα και προβλέπεται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Στις ΗΠΑ, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πιέζει ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) να αποτελούν το 50% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2030. Ο στόχος του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ακόμη υψηλότερος, με την προτεινόμενη απαγόρευση -μέχρι τότε- των πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων και ντίζελ φορτηγών αυτοκινήτων. Η ηλεκτροκίνηση των μεσαίων και βαρέων φορτηγών οχημάτων δεν είναι πολύ πίσω και θα ακολουθήσει μια πιο απότομη τροχιά.

Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα τροφοδοτηθούν όλα αυτά τα οχήματα. Το 2022 θα εμφανιστεί μια νέα κατηγορία περιουσιακών στοιχείων, για την υποστήριξη της υποδομής φόρτισης EV. Ωστόσο, για να αποφύγουν τις κακοτοπιές, οι επενδυτές θα πρέπει να κατανοήσουν τις ευκαιρίες καθώς και τους κινδύνους που περιβάλλουν αυτή τη σύνθετη διασταύρωση ενέργειας, μεταφορών και τεχνολογίας.

Το 2022 θα δούμε τις απαρχές μιας σημαντικής ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων μεσαίου εμπορεύματος, με τα βαρέα οχήματα να ακολουθούν σύντομα. Ωστόσο, θα εξακολουθεί να υπάρχει ένα σημαντικό κενό μεταξύ της παράδοσης των οχημάτων και της ευρείας δυνατότητας φόρτισής τους. Τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, η φόρτιση αυτών των νέων στόλων θα θέσει τα υπερφορτωμένα δίκτυα υπό μεγαλύτερη πίεση. Για να τροφοδοτήσει 50 αρθρωτά φορτηγά, για παράδειγμα -τον τύπο που εμφανίζεται που συχνά στους αυτοκινητόδρομους- το δίκτυο θα πρέπει να διαθέσει ένα φορτίο αιχμής 50 μεγαβάτ ενέργειας: μια τάξη μεγέθους που απαιτείται από ένα μεγάλο εργοστάσιο ή ένα κέντρο δεδομένων μεγάλης κλίμακας. Αυτό σημαίνει ότι οι επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης πρέπει να ξεκινήσουν αμέσως.

Ο εξοπλισμός φόρτισης του στόλου θα είναι επίσης διαφορετικός. Οι μικρότερες μονάδες φόρτισης έχουν γίνει πλέον οικείο θέαμα σε πρατήρια καυσίμων αυτοκινητοδρόμων και σε δρόμους της πόλης – παίρνουν ενέργεια απευθείας από το δίκτυο και χρησιμοποιούνται κυρίως κατά τη διάρκεια της ημέρας για γρήγορη φόρτιση. Ωστόσο, οι στόλοι ηλεκτρικών οχημάτων βαρέων εμπορευμάτων που θα φορτίζονται ταυτόχρονα θα απαιτούν επιτόπια παραγωγή και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και ισχυρή, διαδραστική διαχείριση του δικτύου, από την πλευρά της ζήτησης.

Καθώς εισάγονται αυτές οι νέες ενσωματωμένες πηγές φορτίου και ενέργειας, θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να είναι ευέλικτες, ώστε να είναι δυνητικά ικανές να υποστηρίξουν το δίκτυο μειώνοντας το φορτίο ή ακόμα και να ωθούν ισχύ στο δίκτυο όταν χρειάζεται. Θα πρέπει να μπορούν, ακόμη, να λειτουργήσουν και ως αποθήκη για ρεύμα όταν υπάρχει υπερβολική παροχή. Εξυπνότεροι έλεγχοι και κανόνες δικτύου που επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία θα συμβάλουν στη διευκόλυνση της αύξησης της ζήτησης από τους σταθμούς φόρτισης EV.

Όλα αυτά θα απαιτήσουν περισσότερα κεφάλαια, διαχείριση κινδύνων, λειτουργίες και υψηλότερη ενεργειακή τεχνογνωσία από ό,τι διαθέτουν οι περισσότεροι οργανισμοί και πιθανότατα θα οδηγήσουν στην εμφάνιση ενός νέου τομέα εξειδικευμένων υποδομών παρόχων φόρτισης. Το κλειδί για την έγκαιρη κλιμάκωση της υποδομής φόρτισης EV (προκειμένου να καλύψει την ζήτηση) θα είναι η προσέλκυση επενδύσεων σε αυτή την εκκολαπτόμενη κατηγορία περιουσιακών στοιχείων – κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολο.

Εκτός από την κατανόηση της επιστήμης και της υλικοτεχνικής υποστήριξης της χρέωσης σε κλίμακα, οι επενδυτές θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέμβουν και να αναθέσουν συμβάσεις ή ακόμη και να λειτουργήσουν οι ίδιοι μια εγκατάσταση. Τα συμβόλαια για φόρτιση EV διαφέρουν πολύ από εκείνα σε πιο γνωστές κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων, όπως η ηλιακή και η αιολική υποδομή. Πιθανότατα, θα είναι πιο βραχυπρόθεσμα από την υποκείμενη διάρκεια χρηματοδότησης περιουσιακών στοιχείων και μπορεί να μην προέρχονται πάντα από φερέγγυες οντότητες. Οι ιδιοκτήτες περιουσιακών στοιχείων και οι επενδυτές θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστούν τον κίνδυνο ανανέωσης των συμβολαίων που έρχεται στο τέλος της περιόδου της σύμβασης και του τι θα συμβεί εάν ένας πελάτης αποχωρήσει.

Το επόμενο έτος, η υποδομή φόρτισης θα προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία στους επενδυτές να εισέλθουν σε μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, θα πρέπει να κατανοήσουν διεξοδικά τη ζήτηση των καταναλωτών, τα ακίνητα, τις κεφαλαιαγορές και την ενέργεια ώστε να μπορέσουν να παρέχουν χρηματοδότηση με ρυθμό αρκετά ευνοϊκό, ώστε να επιτραπεί σε αυτή τη νέα κατηγορία περιουσιακών στοιχείων να αναπτυχθεί γρήγορα – παρέχοντας παράλληλα απόδοση. Σε πολλές από αυτές τις επιχειρηματικές οντότητες, ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας ενώνονται επιτέλους για να υποστηρίξουν αυτή την προσπάθεια, αλλά, όπως θα ανακαλύψουμε, όταν αυτοί οι πρώτοι στόλοι ηλεκτρικών οχημάτων μεσαίου εμπορεύματος βγουν στους δρόμους φέτος, υπάρχει πολλή δουλειά να γίνει ακόμη.

 

Πηγή: Wired

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here