Τα παγκόσμια επιχειρηματικά… καλλιστεία έγιναν και φέτος στο Φόρουμ του Νταβός και έκρυβαν εκπλήξεις. Το εμπορικό σήμα που πέρασε στην πρώτη θέση παγκοσμίως δεν ήταν αυτό της Coca Cola ή των McDonald’s, αλλά το σήμα μιας ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στην κατηγορία των καλύτερων «αφεντικών» μεγάλων ομίλων, οι CEO’s της Apple και της Google δεν κατάφεραν να πιάσουν την πρώτη θέση, αφού τους πέρασε ο επικεφαλής άλλου κολοσσού του τεχνολογικού τομέα. Μόνο πέντε ήταν οι γυναίκες που μπήκαν σε αυτή τη λίστα.

Η Φεράρι αποτελεί το ισχυρότερο brand στο κόσμο, σύμφωνα με τον ετήσιο δείκτη Brand Finance Global 500, που αναδεικνύει τις πιο ισχυρές φίρμες στον πλανήτη σε όλους τους τομείς και παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός.

Σύμφωνα με τον δείκτη, η Φεράρι είναι μια από τις 16 μάρκες ανάμεσα στις 500 επιχειρήσεις που έλαβαν την βαθμολογία ΑΑΑ+ και ξεπέρασε κολοσσούς όπως η McDonald’s, η Coca-Cola, η Lego και η Disney.

Στην κατηγορία των εταιρειών με την μεγαλύτερη αξία, η Amazon του Τζεφ Μπέζος ξεπέρασε όχι μόνο την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και τις Apple και Google που βρέθηκαν στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Οι αμερικανικές επιχειρήσεις τεχνολογίας και τηλεπικοινωνίων κυριαρχούν στη λίστα των κορυφαίων 500, με δυο κινεζικές τράπεζες να εισέρχονται στη πρώτη δεκάδα, ενώ η απάντηση της Κίνας στην επιτυχία του Netflix, είναι η iQiyi που είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση στον κόσμο καθώς σημείωσε ανάπτυξη της τάξης του 326%,

Όπως αναφέρει ο διευθ. Σύμβουλος της Brand Finance που δημοσιεύει τον δείκτη κάθε χρόνο, Ντέιβιντ Χέι, «δέκα χρόνια πριν, η αξία των κινεζικών εταιρειών στη κορυφαία δεκάδα ήταν 48 εκατ. δολάρια και τώρα ξεπερνά τα 1,3 τρις. δολάρια». Και συμπληρώνει: «Πλέον, υπάρχουν 80 κινεζικές φίρμες στις κορυφαίες 500. Έχουν επικεντρωθεί πολύ προς τον τραπεζικό τομέα, της ασφάλισης, του real estate και τα αυτοκίνητα, όμως η Κίνα συνεχίζει και εισέρχεται όλο και περισσότερο στις καταναλωτικές συνήθειες. Πιστεύω πως στα επόμενα πέντε χρόνια ο δείκτης θα αντιπροσωπεύει περισσότερο την επιρροή των κινεζικών επιχειρήσεων στις δυτικές αγορές».

Παράλληλα σημειώνει και το γεγονός πως μάρκες, όπως η Microsoft και η Apple θα κινηθούν και σε άλλους τομείς καθώς έχουν πετύχει όσα θα ήθελαν στους τομείς τους.

Παράλληλα παρουσιάστηκε και ο νέος δείκτης που δείχνει τους κορυφαίους CEO των επιχειρήσεων ανάμεσα στις 100 πρώτες φίρμες της κατάταξης. Ο Τζεφ Μπέζος της Amazon, όπως ήταν αναμενόμενο, βρέθηκε στη κορυφή με τον Ακίο Τογιόντα της Toyota και τον Μπέρναρντ Αρνό της LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) να τον ακολουθούν.

Αντικατοπτρίζοντας τον μικρό αριθμό γυναικών CEO στο Fortune 500, μόλις πέντε γυναίκες που είναι διευθύνοντες σύμβουλοι βρίσκονται στη λίστα. Η Τζίνι Ρόμετι της IBM που είναι στη 6η θέση, και ακολουθεί στην θη θέση η Κινγκπιν Λι της κινεζικής κατασκευαστικής τράπεζας CITIC. Πολύ πίσω στη κατάταξη βρίσκεται η Μάρι Μπάρα της General Motors στην 37η θέση, η Λιν Ντόουτι της KPMG στην 70η θέση και η Γκάιλ Κοζιάρα Μπορντώ της Anthem που κλείνει τις γυναικείες παρουσίες στην 94η θέση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

19 − three =