Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν κατακτήσει τα τελευταία χρόνια
ένα σημαντικό μερίδιο επί των συνολικών αγορών που γίνονται σε
φυσικό και ψηφιακό επίπεδο και δείχνουν ότι καθίστανται όλο και πιο
αξιόπιστα, με πολλούς πελάτες να στρέφονται αποκλειστικά ή κατά
προτίμηση σε αυτά.

Το μεγάλο πλεονέκτημα στην κατασκευή ιστοσελίδων e-shop είναι ότι
προσφέρουν πλέον ό,τι και τα φυσικά καταστήματα χωρίς να απαιτούν
από τον πελάτη να έρχεται σε αυτά για να πραγματοποιήσει μια αγορά.
Τώρα πια όλα μπορούν να γίνουν από το σπίτι, με την ευκολία που
προσφέρει ο υπολογιστής και τη βεβαιότητα ότι το προϊόν θα φτάσει
πολύ σύντομα στην πόρτα εκείνου που το παρήγγειλε. Επιπλέον, τα e-
shops είναι πάντα διαθέσιμα για τον χρήστη του Διαδικτύου, αφού δεν
υπόκεινται στους περιορισμούς των φυσικών καταστημάτων που
ακολουθούν τα συνήθη ωράρια.

Σκεφτείτε, παραδείγματος χάριν, κάποιον που κάνει μια χαλαρή
περιήγηση στο Διαδίκτυο αναζητώντας ένα συγκεκριμένο προϊόν τις
πρώτες πρωινές ώρες. Αυτός μπορεί να καταλήξει σε μια συγκεκριμένη
ιστοσελίδα, να βρει το προϊόν της αρεσκείας του και να το αγοράσει
μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας (εκτός ωραρίου τραπέζης). Εάν
το προϊόν είναι διαθέσιμο, δεν αποκλείεται ο συγκεκριμένος άνθρωπος
να υποδεχθεί την παραγγελία του στην πόρτα του σπιτιού του το
επόμενο μεσημέρι!

Αυτές οι ευκολίες που εκ φύσεως έχουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα
εκτιμώνται από όλο και περισσότερους καταναλωτές, ειδικά από τη
στιγμή που διαπίστωσαν πόσο πολύ βοηθήθηκαν στις αγορές τους σε
περιόδους δύσκολες για τις μετακινήσεις, όπως η κρίση της πανδημίας
ή η ενεργειακή κρίση που βιώνουμε. Και όταν τα πράγματα
εξομαλυνθούν, θα έχει μείνει σε πολλούς από εμάς σαν κληρονομιά η
έξυπνη και πρακτική καταναλωτική συμπεριφορά, έτσι ώστε να
επιλέγουμε πιο οικονομικούς και ασφαλείς δρόμους για τις αγορές μας.

Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρονικά καταστήματα αποτέλεσαν «από
μηχανής Θεό» και για τους επαγγελματίες του χώρου, αφού η

Πληροφορική και η τεχνολογία κατέστησαν πιο εύκολη τη δημιουργία
μικρών επιχειρήσεων και, με τη διαμεσολάβηση του ηλεκτρονικού
υπολογιστή, έφεραν κοντά τους νέους πελάτες – πελάτες που ίσως να
μη γνώριζαν την ύπαρξή τους. Βέβαια, και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες δεν
άφησαν τα πράγματα στην τύχη τους, απεναντίας ασχολήθηκαν
εντατικά με τη διαφήμιση και την προβολή των καταστημάτων τους
βελτιώνοντας συνεχώς τις ιστοσελίδες τους και κάνοντας καταχωρίσεις
παντού στο Διαδίκτυο, και πολύ περισσότερο στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης.

Με το πρώτο από αυτά τα μέσα, το Facebook, να μετράει ήδη σχεδόν
δύο δεκαετίες ζωής, τα social media έχουν πια μεταλλαχθεί σε ένα
μεγάλο καταναλωτικό forum όπου δεν γίνεται μόνο διακίνηση ιδεών,
αλλά και τάσεων και προϊόντων. Στις περισσότερες καταχωρίσεις,
μάλιστα, των επιχειρήσεων βλέπουμε πια κάποια σελίδα ή σύνδεσμο σε
κάποιο από τα γνωστά μας social media, τα οποία λειτουργούν πλέον
όχι μόνο ως διαφημιστικοί δίαυλοι, αλλά και ως πλατφόρμες εμπορικής
δραστηριότητας των e-shops.

Στην ίδια κατεύθυνση της προβολής των ηλεκτρονικών καταστημάτων
κινούνται και οι υπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδων – SEO (search
engine optimization) που επιστρατεύονται από τους επιχειρηματίες με
στόχο να κάμψουν τον ανταγωνισμό και να παρουσιάσουν τις
ιστοσελίδες τους πρώτες όταν αναζητούνται από τους χρήστες σχετικά
προϊόντα. Ωστόσο, ο τελικός κριτής κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος
είναι ουσιαστικά ο πελάτης, που ανάλογα με το επίπεδο των υπηρεσιών
θα επιλέξει εκείνο που εξυπηρετεί με τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες
του.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για δημιουργία e-shop και προβολή
στο διαδίκτυο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ