Σε αναλογία με ένα συμβατικό κερί, το μπουζί ενός αυτοκινήτου είναι επίσης ικανό να καίγεται, με τη διαφορά ότι η φλόγα του έχει τη μορφή ενός σύντομου σπινθήρα, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ανάφλεξη του μίγματος αέρα-καυσίμου σε διάφορους τύπους θερμικών μηχανών. Στην περίπτωση των βενζινοκινητήρων, της ανάφλεξης του μαζούτ προηγείται ηλεκτρική εκκένωση με τάση αρκετών χιλιάδων ή και δεκάδων χιλιάδων βολτ. Αυτή η εκκένωση λαμβάνει χώρα μεταξύ των ηλεκτροδίων του μπουζί, η οποία ενεργοποιείται κατά τη διάρκεια κάθε κύκλου σε μια συγκεκριμένη στιγμή της λειτουργίας του κινητήρα.

Αποδεικνύεται ότι εάν αυτό το στοιχείο αφαιρεθεί από τη γενική αλυσίδα εργασίας, το μείγμα δεν θα αναφλεγεί και ο κινητήρας δεν θα μπορεί να εκκινήσει. Ο τρόπος λειτουργίας των μπουζί θα εξηγηθεί στη συνέχεια.

Τύποι μπουζί

Ένα από τα κύρια κριτήρια για τη διαίρεση των μπουζί σε τύπους είναι η κατασκευή τους. Έτσι, δεδομένης της συσκευής αυτών των “σπινθηριστών”, διακρίνονται σε:

● δύο ηλεκτροδίων (η κλασική εκδοχή, στην οποία υπάρχει ένα κεντρικό και ένα πλευρικό ηλεκτρόδιο),

● πολλαπλών ηλεκτροδίων (έχουν ένα κεντρικό και πολλά πλευρικά ηλεκτρόδια).

Πώς ξέρετε πότε ήρθε η ώρα να αντικαταστήσετε τα βύσματα;

Η ανταλλαγή των εύφλεκτων αναλωσίμων θα πρέπει να βασίζεται σε διάφορα κριτήρια:

1. τη διάρκεια ζωής που προβλέπεται από τον κατασκευαστή για το συγκεκριμένο μοντέλο οχήματος

2. εξωτερικά σημάδια φθοράς ή βλάβης

3. Έμμεσες προειδοποιητικές πινακίδες κινητήρα

Τα διαστήματα αντικατάστασης των μπουζί εξαρτώνται από το μοντέλο του οχήματος και καθορίζονται από τον κατασκευαστή στις τεχνικές συστάσεις για τη λειτουργία του οχήματος. Οι τεχνικοί συνιστούν κατά μέσο όρο να τοποθετούνται νέα αναλώσιμα μία φορά κάθε 30 χιλιάδες χιλιόμετρα, για τα μπουζί πλατίνας και ιριδίου – μία φορά κάθε 90-120 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Εάν ένα αυτοκίνητο ανεφοδιάζεται τακτικά με καύσιμα χαμηλής ποιότητας, τα μπουζί είναι βέβαιο ότι θα αποτύχουν νωρίτερα. Ωστόσο, υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη συνιστώμενη διάρκεια ζωής, δηλαδή να τη μειώσουν.

Εξωτερικά σημάδια ελαττωματικών μπουζί

Ένα ελαττωματικό μπουζί δεν έχει πλάκα στα ηλεκτρόδια και δεν έχει αποχρωματισμό. Οι ομοιόμορφες εναποθέσεις καφέ ή γκρι-καφέ στο κεραμικό τμήμα του κεντρικού ηλεκτροδίου δεν αποτελούν ένδειξη βλάβης.

Στάχτες ή λιπαρές επικαθίσεις, επικαθίσεις αιθάλης, επικαθίσεις βερνικιού ή σκωρίας, αποχρωματισμός ή λιώσιμο του ηλεκτροδίου αποτελούν ενδείξεις ότι τα μπουζί πρέπει να αντικατασταθούν.

 

Βίντεο με οδηγίες για την αντικατάσταση του μπουζί – www.autodoc.gr

Πώς να αντικαταστήσετε τα μπουζί

● Ξεβιδώστε τους συνδετήρες και αποσυνδέστε τα καλώδια γείωσης από τα πηνία.

● Ξεβιδώστε τα μπουζί.

● Βιδώστε τα νέα μπουζί και σφίξτε τα.

● Σφίξτε τα στοιχεία στερέωσης του πηνίου.

● Συνδέστε τα καλώδια γείωσης στα πηνία και σφίξτε τους συνδετήρες.

Χάρη στην έγκαιρη αντικατάσταση των μπουζί, η κατανάλωση του οχήματος θα είναι εντός των εργοστασιακών παραμέτρων και ο κινητήρας θα αποδίδει την πλήρη ισχύ του όπως βγήκε από τη γραμμή παραγωγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ