Εντείνεται η αγωνία για τους συνολικά 119 Έλληνες ναυτικούς και τα 18 πλοία ελληνικών συμφερόντων που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και επηρεάζονται από την ουκρανική κρίση.
Σύμφωνα με κύκλους του Υπουργείου Ναυτιλίας, στην θαλάσσια περιοχή της βόρειας Μαύρης Θάλασσας (και συγκεκριμένα σε λιμάνια, αγκυροβόλια και χωρικά ύδατα Ρωσίας και Ουκρανίας) βρίσκονται 8 πλοία υπό ελληνική σημαία με εξήντα 61 Έλληνες ναυτικούς ενώ στη νότια Μαύρη Θάλασσα βρίσκονται 5 πλοία υπό ελληνική σημαία με 39 Έλληνες ναυτικούς.

Συγκεκριμένα, από τα 8 πλοία το 1 βρίσκεται στο λιμάνι Γιούζνε Οδησσού, ένα ακόμη σε ρουμανικά χωρικά ύδατα, ενώ τα υπόλοιπα 6 βρίσκονται σε αγκυροβόλια είτε του Νοβοροσίσκ Ρωσίας, είτε του Στενού Κερτς, ανοικτά της Κριμαίας. Επίσης, έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία 5 ελληνόκτητων πλοίων στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, στα οποία επιβαίνουν 19 Έλληνες ναυτικοί.

Επικίνδυνα τα «νερά»

Η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.

Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών. Η ανακοίνωση δεν επηρεάζει τους όρους ναυτολόγησης ναυτικών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 24/2, η Ρωσία έχει ανακοινώσει αναστολή της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το ΥΝΑΝΠ ενημερώνεται διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη.

Ήδη από τις πρώτες ώρες έναρξης της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24/2, εκδόθηκε σύσταση της Ελλάδας ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων.

Αύξηση στα μέτρα ασφαλείας

Στο Σάββατο ενημερώθηκαν οι Πλοίαρχοι των Ελληνικών και ελληνόκτητων να αυξήσουν περαιτέρω τα μέτρα ασφαλείας που ήδη έχουν λάβει για την ασφάλεια των πληρωμάτων, αλλά και των πλοίων τους.

Μάλιστα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης και η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας επικοινωνούν τακτικά με πλοιάρχους όλων των ελληνικών πλοίων στην περιοχή και δεν έχει αναφερθεί άλλο πρόβλημα.

Επίσης, από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων ήδη από τις 24/02 ενημερώνονται σταθερά οι ναυτιλιακοί φορείς ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας.

Το μοναδικό καταγεγραμμένο πρόβλημα, μέχρι ώρας, εντοπίζεται στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού όπου βρίσκεται παραβεβλημένο ένα φορτηγό πλοίο υπό Ελληνική σημαία, με έξι Έλληνες ναυτικούς. Στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους από τις ουκρανικές αρχές λόγω της αναστολής λειτουργίας, με εντολή του ουκρανικού ναυτικού, των λιμένων της χώρας εξαιτίας του πολέμου.

Από το ΥΝΑΝΠ ζητήθηκε η συνδρομή της Ελληνικής Προξενικής Αρχής στην Οδησσό για παρέμβαση της προς τις τοπικές αρχές και την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής, με στόχο τον απόπλου του πλοίου.

Τέλος, να σημειωθεί ότι σε σταθερή επικοινωνία με τους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων βρίσκεται από τις 24/2 και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.

Ρεπορτάζ: Νία Αβδελλή | ΕΡΤ

www.ertnews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ