Όσοι αναζητούν αυτή την περίοδο αυτοκίνητα για να αγοράσουν, ή είναι σχετικοί με τον χώρο και παρακολουθούν τις εξελίξεις, θα έχουν παρατηρήσει ότι οι τιμές έχουν ανέβει θεαματικά. Όχι σε μια, δύο εταιρείες αλλά στο σύνολο των αυτοκινήτων που πωλούνται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι αρκετοί. Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη σε αντίθεση με την παραγωγή νέων αυτοκινήτων που είναι πολύ μικρότερη λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν. Επίσης, οι εταιρείες αναπτύσσουν διαρκώς νέες τεχνολογίες, εξελίσσουν τα υβριδικά για να συμμορφώνονται με τα αυστηρά πρότυπα ρύπων που έρχονται και επενδύουν πολύ στην ηλεκτροκίνηση.

Ένας ακόμη λόγος που συντελεί στην αύξηση των τιμών, είναι οι αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ακριβά ηλεκτρονικά συστήματα στον βασικό εξοπλισμό τους, να περάσουν πάρα πολλές ώρες δοκιμών πρόσκρουσης και να έχουν ένα πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας, από τη βασικότερη έκδοση. Όλα αυτά, κοστίζουν. Και όταν μιλάμε για πιο ακριβά μοντέλα με μεγαλύτερη τιμή αγοράς, τότε το κόστος μπορεί να καλυφθεί πιο εύκολα. Για ένα μικρό μοντέλο πόλης όμως, με αρχική τιμή όχι μεγαλύτερη από 11.000 €, τότε τα νούμερα… δεν βγαίνουν.

Παλαιότερα, αν ήθελες να αγοράσεις ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο με λιγότερα από 10.000 €, μπορούσες. Μπορούσες να πάρεις αυτοκίνητο, «κούτα» από αντιπροσωπεία, με λιγότερα από 9.000 €! «Γυμνά» μεν από εξοπλισμό, αλλά πρώτο χέρι και με μηδέν χιλιόμετρα. Δεν είναι επιστημονική φαντασία, αλλά πραγματικότητα. Και μάλιστα, δεν συνέβαινε πριν από δεκαετίες, αλλά μέχρι πριν από 5-6 χρόνια. Σήμερα όλα αυτά έχουν περάσει και δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ. Ανατρέχοντας στους επίσημους τιμοκαταλόγους των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, το φθηνότερο νέο αυτοκίνητο που μπορείς να βρεις κοστίζει πάνω από 12.000 €.

Μικρή η διαφορά, θα πουν κάποιοι. Όμως, πρώτον, η διαφορά δεν είναι καθόλου μικρή όταν μιλάμε σε τέτοια ποσά και δεύτερον, ακόμη και αυτά τα λιγοστά φθηνά μοντέλα που υπάρχουν σήμερα ως καινούργια, δεν θα βρίσκονται μαζί μας για πολύ. Γενικότερα, η μικρή κατηγορία δείχνει να πεθαίνει. Πολλοί μεγάλοι κατασκευαστές αποσύρθηκαν από τη συγκεκριμένη κλάση, καθώς δεν πιστεύουν ότι είναι βιώσιμη για το μέλλον. Η τιμή πώλησης είναι τόσο μικρή που δεν θα αποσβέσει το κόστος εξέλιξης, παραγωγής, εξοπλισμού κλπ. Από την άλλη, αν το εξελίξουν και το βγάλουν στην αγορά με αρχική τιμή εκκίνησης από 17.000-18.000 € και πάνω, τότε οι καταναλωτές θα… γελάσουν.

Ποιος θα πάει να πάρει μικρό πόλης με τόσα χρήματα; Για να μην υπάρξει παρεξήγηση, δεν αναφερόμαστε σε μοντέλα τύπου OpelCorsaκαι ToyotaYaris (supermini, δηλαδή) αλλά για τη μικρότερη κατηγορία όπως το ToyotaAygoή το Volkswagenup!. Μιας και αναφερθήκαμε στην Toyota, μια πρόσφατη κίνηση της εταιρείας αποτελεί ιδανικό παράδειγμα για να εξηγήσουμε τον συλλογισμό. Βλέποντας ότι το Aygoθα «αναγκαστεί» να ακριβύνει πολύ, η ιαπωνική μάρκα έπαιξε πολύ έξυπνα και παρουσίασε το AygoX. Μπορεί το ποσό των 15.000 – 16.000 € να φαντάζει υπερβολικό για ένα Aygo, όμως δικαιολογείται πολύ πιο εύκολα για ένα τύπου crossoverSUV.

Το AygoXδεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα υπερυψωμένο Aygoμε μεγαλύτερους τροχούς, λίγο πιο περιπετειώδη σχεδίαση, χτυπητές διχρωμίες και ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Οι αλλαγές είναι μικρές και κόστισαν λίγο. Όμως το ToyotaAygoXαπέκτησε χαρακτήρα και… lifestyleυπόσταση. Με αυτά τα έξυπνα τρικ, το αυξημένο ποσό για το δημοφιλές μοντέλο πόλης, άρχισε να δικαιολογείται. Όλοι θα γκρίνιαζαν αν οι τιμές ενός Aygoέφταναν ή και ξεπερνούσαν τις 18.000 € στις ακριβότερες εκδόσεις του. Όμως, με το AygoXείναι αλλιώς. Μοιάζει με crossover, είναι πιο μοδάτο, ο κόσμος το βλέπει με άλλο μάτι, άσχετα αν ήταν μόνο 2-3 συστατικά που άλλαξαν τη συνταγή.

Οπότε ξαφνικά, το ποσό μπορεί να θεωρείται τσιμπημένο αλλά ο κόσμος το αγοράζει. Απόδειξη, η ζήτηση του νέου μοντέλου. Οι παραγγελίες που έχει δεχτεί η ελληνική αντιπροσωπεία είναι πάρα πολλές και υπερβαίνουν σημαντικά τις δυνατότητες παραγωγής, λόγω των προβλημάτων που αναφέρουμε και παραπάνω. Άρα η αναμονή για ένα νέο ToyotaAygoX, είναι πολύ μεγάλη! Σε κάθε περίπτωση, διανύουμε τα τελευταία χρόνια των προσιτών αυτοκινήτων. Όταν τα πρότυπα ρύπων θα γίνουν ακόμη πιο αυστηρά και η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να επεκταθεί ακόμη περισσότερο, τα μοντέλα που κοστίζουν έως 15.000 € θα εξαφανιστούν για πάντα.

Τι θα πάρει τη θέση τους; Μα φυσικά, τα γνωστά μας microcars, τα ηλεκτρικά αυτοκινητάκια που προορίζονται για εντός πόλης μετακινήσεις. Το μέλλον της αυτοκίνησης επιφυλάσσει πολλές αλλαγές. Αν θα αρέσουν ή όχι δεν μπορεί κανείς να το ξέρει, όμως το σίγουρο είναι ότι το σκηνικό θα αλλάξει για πάντα. Για αυτό όποιος θέλει να αποκτήσει ένα προσιτό αυτοκίνητο και να το έχει στην κατοχή του για αρκετά χρόνια ακόμη, καλά θα κάνει να πάει και να αγοράσει ένα από τα τελευταία προσιτά μοντέλα – όσο προσιτά μπορούν να θεωρηθούν με τις σημερινές τιμές. Όχι μόνο δεν πρόκειται να πέσουν οι τιμές, αλλά θα ανέβουν κι άλλο, ενώ είναι ζήτημα χρόνου να μπουν για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ