Τέσσερα ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοια μπήκαν στην αμερικανική «μαύρη λίστα», επειδή εμπλέκονται σε υπόθεση μεταφοράς και μεταφόρτωσης φορτίων αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα του Μαδούρο κατά τους τρεις τελευταίους μήνες.

Τις κυρώσεις στα πλοία και στις εταιρίες στις οποίες ανήκουν, αλλά και στους διαχειριστές του, επέβαλε το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών.

Πρόκειται για δύο μεγάλα πετρελαιοφόρα τύπου VLCC, τα «Sea hero», ναυπήγησης του 2006, και «Voyager I», ναυπήγησης του 2003, μεταφορικής ικανότητας 2.000.000 βαρελιών αργού πετρελαίου, ένα τάνκερ τύπου Suezmax, του 2017, το «Chios I», μεταφορικής ικανότητας 1.000.000 βαρελιών, και ένα δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax, του 2007, το «Athens Voyager», ικανό να μεταφέρει 750.000 βαρέλια.

Όπως αναφέρουν στοιχεία από την πλατφόρμα Signal Ocean, τα φορτία μεταφέρθηκαν στην Κίνα, αφού προηγήθηκαν μεταφορτώσεις. Κατά τις αμερικανικές Αρχές, η ταυτότητα των πλοίων που καταχωρίστηκαν στην αμερικανική «μαύρη λίστα» έχει ως ακολούθως:

 Το «Athens Voyager» ανήκει στην Afranav Maritime, με έδρα τις νήσους Μάρσαλ. Το πλοίο είναι ελληνικών συμφερόντων.

 Το «Chios Ι» ανήκει στη Seacomber Ltd, με έδρα τη Μάλτα, ελληνικών συμφερόντων.

 Το «Sea hero» ανήκει στην Adamant Maritime, με έδρα τις νήσους Μάρσαλ, επίσης ελληνικών συμφερόντων.

 Το «Voyager Ι» ανήκει στη Sanibel Shiptrade, με έδρα επίσης τις νήσους Μάρσαλ, ελληνικών συμφερόντων.

Οι Αμερικανοί αναφέρουν ότι οι κυρώσεις επιβλήθηκαν στα πλοία και στις εταιρίες βάσει διατάγματος, το οποίο αρχικά αφορούσε τα αποθέματα χρυσού της Βενεζουέλας και εν συνεχεία επεκτάθηκε και στα πετρελαϊκά της προϊόντα και στην κρατική εταιρία πετρελαίων, η οποία «συνεχίζει να παρέχει οικονομικούς πόρους στο παράνομο καθεστώς Μαδούρο».

Ευρύτεροι σχηματισμοί

Θεωρείται βέβαιο ότι οι Αμερικανοί δεν κυνηγούν (δεν θα μπορούσαν, άλλωστε) όλα τα πλοία που φορτώνουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα ή δέχονται μεταφορτώσεις εν πλω. Ωστόσο, όποιο πλοίο και όποια διαχειρίστρια εταιρία εμπίπτει στις διατάξεις για τις αμερικανικές κυρώσεις κατά της Βενεζουέλας καταχωρίζεται αυτομάτως στη «μαύρη λίστα» («Specially Designated Nationals», SDN), στην οποία εντάσσονται ιδιώτες, ομάδες και ευρύτεροι σχηματισμοί.

Οι αμερικανικές υπηρεσίες «μπλοκάρουν» αμέσως τα περιουσιακά στοιχεία εταιριών και προσώπων και απαγορεύουν σε Αμερικανούς πολίτες να συναλλάσσονται μαζί τους. Η περίληψη πλοίου ή εταιρίας στη «μαύρη λίστα» προκαλεί δυσμενείς συνέπειες, καθώς σχεδόν όλες οι συναλλαγές των πετρελαϊκών φορτίων γίνονται σε αμερικανικά δολάρια!

Έτσι, θεωρείται βέβαιο ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες και τα πλοία δεν θα συνεχίσουν να φορτώνουν πετρελαϊκά προϊόντα από τη Βενεζουέλα. Πηγές από την Ακτή Μιαούλη ανέφεραν χθες ότι επειδή τα πλοία τα οποία «κατηγορούνται» ανήκουν διαχειριστικά σε μεγάλες και γνωστές στις αμερικανικές Αρχές ελληνικών συμφερόντων εταιρίες, το θέμα αναμένεται να ξεκαθαρίσει σύντομα και μάλλον θα αποδειχθεί ότι δεν υπήρξε κάτι που να αντίκειται στη διεθνή πρακτική και την ελευθερία της διακίνησης προϊόντων υπό τους όρους του διεθνούς ανταγωνισμού. «Μάλλον δεν θα έχουμε σοβαρές επιπτώσεις. Το θέμα θα λυθεί με την παροχή των απαραίτητων εξηγήσεων» τόνισε η ίδια πηγή.

 

 

 

espressonews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here