Μιλά αποκλειστικά στο ethnos.gr ο Χάμζα Ανδρέας Τζώρτζης, τέως λέκτορας στην Ακαδημία Ισλαμικών Σπουδών iERA και ένας από τους πιο γνωστούς στον κόσμο για τις διαλέξεις – ομιλίες του και τη δράση του στο Μουσουλμανικό κόσμο

Τη βία στο όνομα του Ισλάμ καταδικάζει ο Χάμζα Ανδρέας Τζώρτζης, τέως λέκτορας στην Ακαδημία Ισλαμικών Σπουδών iERA και ερευνητής πλέον στο Sapience Institute με αφορμή τη νέα τρομοκρατική επίθεση στη Βιέννη, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει ούτε μία πτυχή της ευρωπαϊκής ανάπτυξης, στην οποία η αποφασιστική επιρροή του ισλαμικού πολιτισμού δεν είναι ανιχνεύσιμη.

Ο 40χρονος κήρυκας του Ισλάμ και ένας από τους πιο γνωστούς στον κόσμο για τις διαλέξεις-ομιλίες του και τη δράση του στον μουσουλμανικό κόσμο και μη, γεννήθηκε σε φτωχογειτονιά του Χάκνεϊ στο Λονδίνο και κατάγεται από το χωριό Ραβενή Θεσπρωτίας στην Ήπειρο, όπου έζησαν οι παππούδες του ενώ έγινε γνωστός στην Ελλάδα όταν τα βρετανικά ΜΜΕ τον τοποθέτησαν στον πυρήνα της νέας γενιάς ακραίων μουσουλμάνων ηγετών στη Βρετανία.

Τα πρώτα δημοσιεύματα για τη δράση του εμφανίστηκαν στη Βρετανία το 2010, με την «Τέλεγκραφ» να γράφει ότι ο Τζώρτζης, ομιλητής σε σειρά πανεπιστημίων στη Βρετανία, στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τον Λίβανο και τη Μαλαισία, «δεν έχει κατηγορηθεί για υποκίνηση τρομοκρατίας», αλλά ζητάει τη δημιουργία μεγάλου ισλαμικού κράτους και εκφράζεται με εχθρότητα για δυτικές αξίες. «Ο Τζώρτζης είναι ένας γοητευτικός εξτρεμιστής, πρώην μέλος της οργάνωσης Hizb-ut-Tahrir», έγραφαν τρία χρόνια αργότερα οι «Τάιμς» του Λονδίνου, υποστηρίζοντας ότι τα βίντεο με τα κηρύγματά του στο YouTube παρακολουθούσε ο Ταμερλάν Τσαρνάεφ, που αιματοκύλισε τον Μαραθώνιο της Βοστόνης.

Ο 40χρονος ιεροκήρυκας ασπάστηκε το Ισλάμ το 2002 και έκτοτε το συστήνει στο σύγχρονο κόσμο, έχοντας σήμερα περισσότερους από 152 χιλιάδες ακολούθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δέκα χρόνια μετά τα βρετανικά δημοσιεύματα παραδέχεται, μιλώντας στο ethnos.gr, ότι έκανε λάθη στον τρόπο με τον οποίο εξέφρασε κάποια πράγματα τα οποία βασίστηκαν στην άγνοιά του. «Είμαστε όλοι επιβάτες με ίδιο προορισμό και χρειαζόμαστε το κατάλληλο περιβάλλον για να εξελιχθούμε και να ωριμάσουμε. Η δουλειά μου, άλλωστε, μιλά από μόνη της. Έχω γράψει ένα βιβλίο και ανυπομονώ να το μεταφράσω στα ελληνικά. Ελπίζω να είναι ένα μικρό ορόσημο για να δείξει τι είναι πραγματικά το Ισλάμ»

Αντίθετη με την ισλαμική ηθική η επίθεση στη Βιέννη
Ο Χάμζα Ανδρέας Τζώρτζης καταδικάζει την επίθεση στην Βιέννη, υποστηρίζοντας ότι ήταν μια εκδήλωση του κακού και αντίθετη με πνεύμα και το γράμμα της ισλαμικής ηθικής και του νόμου. Σύμφωνα με τον Έλληνα κήρυκα του Ισλάμ, οι δράστες των επιθέσεων στην Αυστρία προσπαθούν να δημιουργήσουν φόβο και μίσος μεταξύ των κοινοτήτων. Επιδιώκουν να αποσταθεροποιήσουν τα έθνη για να προκαλέσουν πανικό και να δημιουργήσουν ένα ανεπανόρθωτο χάσμα μεταξύ των μουσουλμανικών και μη μουσουλμανικών κοινοτήτων.

Όπως εξηγεί ο κ. Τζώρτζης οι δράστες παρακινούνται από μια αιματηρή ακραία λατρεία που μοιάζει με λατρεία του Ισλάμ. «Ο Προφήτης Μωάμεθ μίλησε για τέτοιους εξτρεμιστές (που αναφέρονται ως χαραζίτες στην ισλαμική σκέψη) και τους χαρακτήρισε ως ‘σκύλους της κόλασης΄. Πολλές από τις πρακτικές και τις πεποιθήσεις τους δεν είναι ισλαμικές και βασίζονται σε μια απλοϊκή, μη επιστημονική και ελλιπή προοπτική».

img_0175

Δεν μπορεί να αποκλειστεί επίθεση και στην Ελλάδα 
Πηγαίνοντας η κουβέντα στην Ελλάδα, προσεύχεται για να μην συμβεί ποτέ ανάλογη επίθεση στην χώρα μας. Ωστόσο, όπως τονίζει, ο κόσμος είναι τόσο απρόβλεπτος και πρέπει όλοι να ενεργοποιηθούν για να διασφαλιστεί ότι δεν θα γίνει κάτι τέτοιο. «Οι κοινότητες αλλά και ο καθένας ξεχωριστά δεν ζουν απομονωμένοι. Γι’ αυτό και όλοι μπορούμε να επηρεάσουμε ο ένας τον άλλον με θετικό τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να μεταφράσει κάποια από τα συγγράμματά του για το Ισλάμ στα ελληνικά και να γίνει μέρος αυτής της διαδικασίας.

Αγαπημένος συγγραφέας ο Αντώνης Σαμαράκης 
Γεννημένος στη Μεγάλη Βρετανία σπούδασε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Birkbeck College) και συνεχίζει να κρατά στενούς δεσμούς με το ελληνικό στοιχείο. Παλιότερα, συνήθιζε να πηγαίνει στο ελληνικό σχολείο του Λονδίνου κάθε Σάββατο ενώ ο αγαπημένος του Έλληνας συγγραφέας ακόμη και σήμερα είναι ο Αντώνης Σαμαράκης, ξεχωρίζοντας το βιβλίο του «Ζητείται ελπίς». Από το συγκεκριμένο βιβλίο μεταφράζει το τελευταίο διάστημα το κεφάλαιο «Μια νύχτα» στα αγγλικά. Αγαπά το ελληνικό φαγητό και νιώθει περήφανος που η γυναίκα μαγειρεύει καλύτερα και από τη μητέρα του.Μου λείπουν τα καλοκαίρια στο χωριό
Ο 40χρονος δημοφιλής κήρυκας του Ισλάμ συνήθιζε να περνά αρκετά από τα καλοκαίρια στο χωριό του παππού του στη Ραβενή Θεσπρωτίας, ακόμη και όταν ασπάστηκε το Ισλάμ. Σε αντίθεση με τους γονείς του, οι οποίοι πηγαίνουν τακτικά, ο ίδιος σταμάτησε να το επισκέπτεται όταν πέθανε ο παππούς του αν και τον παρότρυνε τόσο η γυναίκα του όσο και τα παιδιά του. «Μου λείπει πραγματικά το χωριό και οι άνθρωποι εκεί, και έχω πολύ αγάπη για αυτούς παρόλο που δεν τους έχω δει εδώ και καιρό. Θα ήταν ένα όνειρο να πάω με τη γυναίκα και τα παιδιά μου στο χωριό για να μάθουν για τις ρίζες μου». Έξω καρδιά, όπως οι περισσότεροι Έλληνες, προσπαθεί να μείνει πιστός στα ελληνικά ιδανικά.

Λατρεύω την Ελλάδα και είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας
Σχολιάζοντας την λειτουργία του πρώτου τζαμιού στην Αθήνα ο τέως λέκτορας στην Ακαδημία Ισλαμικών Σπουδών iERA εκτιμά ότι αυτοί που έχουν τα ηνία της χώρας μπορούν να κάνουν ακόμη περισσότερα για τη δημιουργία πολιτικών που διευκολύνουν την ειρηνική συνύπαρξη. «Είναι κρίμα που χρειάστηκε πολύς χρόνος για να έχουν οι Μουσουλμάνοι ένα επίσημο τζαμί στην Αθήνα (υπάρχουν πολλές χριστιανικές εκκλησίες στον μουσουλμανικό κόσμο)». Από την άλλη πλευρά εξηγεί ότι η ελληνική εκκλησία μπορεί να παίξει έναν κρίσιμο ρόλο και να διευκολύνει τον διαθρησκευτικό διάλογο και να αναγνωρίσει ότι η εθνοθρησκευτική ελληνική ταυτότητα δεν είναι απαραίτητη για αποδείξεις ότι είσαι Έλληνας. «Η Ελλάδα ανήκει σε όλους τους πολίτες της, είτε αυτοί προσδιορίζονται ως χριστιανοί είτε όχι. Λατρεύω την Ελλάδα και είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας».

img_0225

Με ψυχολογικές διαταραχές όσοι στρέφονται στο τζιχαντισμό 
Γιατί όμως μια μερίδα Μουσουλμάνων πολιτών στην Ευρώπη στρέφεται στο τζιχαντισμό; Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχει μια ακραία μειονότητα μουσουλμάνων οι οποίοι έχουν μια λανθασμένη ανάγνωση του Ισλάμ. Δεν αισθάνονται κομμάτι της ευρύτερης κοινότητας, είναι θυμωμένοι με τη μαζική δολοφονία και καταπίεση μουσουλμάνων στον μουσουλμανικό κόσμο. Δεν αισθάνονται ότι υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις για να αλλάξουν τα πράγματα εκτός από τη βία. Απομονώνουν ορισμένες ισλαμικές διδασκαλίες και απορρίπτουν τις καθιερωμένες σαφείς βασικές διδασκαλίες. Έχουν μια δυαδική, ψευδή ισλαμική άποψη ότι όλα τα άτομα και ομάδες είναι το ίδιο πράγμα και μονολιθικοί ενώ κάποιοι έχουν ψυχολογικές διαταραχές.

Το ισλάμ είναι τρόπος ζωής
Αντίθετα, το Ισλάμ, σύμφωνα με τον γνωστό ιεροκήρυκα, είναι τρόπος ζωής. Απευθύνεται σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης ζωής. Αυτό περιλαμβάνει την πνευματικότητα, την ειρήνη και τις συγκρούσεις. Οι διδασκαλίες του Κορανίου, είναι είτε σαφείς είτε διφορούμενες. Οι διφορούμενοι στίχοι πρέπει να γίνουν κατανοητοί στο πλαίσιο των σαφών στίχων και των προφητικών διδασκαλιών. Μόλις γίνει αυτό, και κατανοηθεί το επιστημονικό πλαίσιο, τότε μια ολιστική κατανόηση του λόγου του Θεού θα οδηγήσει σε συμπόνια, αρμονία και ειρήνη. Οι διφορούμενοι στίχοι είναι σημαντικοί για καθοδήγηση εάν και όταν οι ηθικές μεταβλητές και το πλαίσιο είναι σαφώς κατανοητές, κάτι που αγνοείται από τους χαραζίτες. Γι αυτό και ένα κομμάτι του μουσουλμάνων για το δυτικό κόσμο και τις αξίες του μοιάζει να ενισχύεται συνεχώς.

ΜΜΕ διαστρεβλώνουν τις μουσουλμανικές ιδέες και το Ισλάμ
Ο δημοφιλής Ηπειρωτής ιεροκύρηκας αν και αναγνωρίζει ότι τόσο η Δύση όσο και η Ανατολή δεν είναι μονόπλευρες, δεν αποφεύγει να αναφερθεί και στις ευθύνες της Δύσης για την εξάπλωση του Ισλαμικού Κράτους. Όλα τα έθνη που ενδιαφέρονται για την περιοχή πρέπει να έχουν μια ηθική εξωτερική πολιτική, να διευκολύνουν τους ισλαμικούς μελετητές να εκπαιδεύσουν τους μουσουλμάνους σχετικά με το ορθόδοξο κλασικό Ισλάμ και να διασφαλίσουν ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλες σφαίρες επιρροές να μην διαστρεβλώνουν τις μουσουλμανικές ιδέες και το Ισλάμ. Γιατί έτσι δημιουργείται μια νοοτροπία αποξένωσης και δαιμονοποίησης του «εμείς» και «αυτοί».

Πώς όμως θα μπορούσε να καταπολεμηθεί η ισλαμική τρομοκρατία; 
Η βασική ορθόδοξη ισλαμική εκπαίδευση είναι μια από τις λύσεις. Το Ισλάμ διαθέτει τα πνευματικά εργαλεία για να αντιμετωπίσει τις κακές τάσεις του χαζαριτισμού. Η μουσουλμανική κοινότητα πρέπει επίσης να κάνει περισσότερα για να μοιραστεί την πίστη της δημόσια αλλά και για να απομυθοποιηθεί η διδασκαλία της. Από την άλλη, η διεθνής κοινότητα πρέπει να διασφαλίσει ότι η εξωτερική πολιτική και η διπλωματία επικεντρώνονται στην καλή θέληση, την ηθική και την προώθηση της αρετής και όχι της κυριαρχίας, της επιθετικότητας και του αρνητικού εθνοκεντρισμού. Δεν πρέπει να δοθεί οξυγόνο για να τροφοδοτηθεί η ατζέντα του χαζαριτισμού.

image3

Στενές οι σχέσεις Ευρώπης-Ισλάμ
Αναφερόμενος στην σχέση του Ισλάμ με τον μοντέρνο κόσμο ο Χάμζα Ανδρέας Τζώρτζης τονίζει ότι η Ευρώπη έχει στενή σχέση με το Ισλάμ και τους Μουσουλμάνους.  Για παράδειγμα, ο μουσουλμανικός πολιτισμός, ειδικά η Μουσουλμανική Ισπανία, θεωρήθηκε από ακαδημαϊκούς ως φάρος φωτός για την Ευρώπη και η επιρροή του στην ήπειρο είναι σημαντική. Ο ιστορικός Robert Briffault αναφέρει «αν και δεν υπάρχει ούτε μία πτυχή της ευρωπαϊκής ανάπτυξης στην οποία η αποφασιστική επιρροή του ισλαμικού πολιτισμού δεν είναι ανιχνεύσιμη». Ο καθηγητής Τόμας Άρνολντ ήταν της άποψης ότι η Ευρωπαϊκή Αναγέννηση είχε τις ρίζες της στην Ισλαμική Ισπανία. Οι Εβραίοι, οι Χριστιανοί και οι Μουσουλμάνοι ζούσαν σε μια Convivencia (ειρηνική συνύπαρξη) στην Ισλαμική Ισπανία και έχει χαρακτηριστεί ως μια ανεκτική εποχή υπενθυμίζει ο κ. Τζώρτζης.

Γιατί ασπάστηκε το Ισλάμ 
 
Αν και ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ έχουν αρκετές κοινές αξίες ο 40χρονος αποφάσισε να ασπαστεί το Ισλάμ το 2002, προσθέτοντας ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα βήματα για να γεφυρωθούν τα κενά. Η ορθόδοξη χριστιανική παράδοση χαρακτηρίζεται από πνευματικότητα και μια πνευματική βαθιά θεολογία. «Παρόλα αυτά, η άποψή μου είναι ότι η κατανόηση του Κορανίου για την ενότητα του Θεού και το γεγονός ότι αξίζει την αγάπη και τη λατρεία μας είναι διαισθητική, φυσική και λογική. Ο Θεός του Κορανίου θεωρείται εξαιρετικά τέλειος, που περιλαμβάνει τη μέγιστη τέλεια αγάπη Του. Η Ορθόδοξη άποψη ότι ο Ιησούς θυσιάζεται για τις αμαρτίες μας, και η ατομική μας μετάνοια δεν είναι αρκετή για το βάρος της αμαρτίας, δεν αποτελεί εκδήλωση της μέγιστης συγχώρεσης και της τέλειας αγάπης. Επίσης, ο Ιησούς που είναι Θεός και γιος του Θεού, για μένα, δεν συνάδει καλά με την τελειότητα και τη φύση του Θεού» κατέληξε.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here