Mπορεί η «Ζηνοβία» να μην έφερε χιόνια σε πεδινές περιοχές της Ηπείρου, όμως το πέρασμα της κακοκαιρίας απ’ την περιοχή μας έγινε ιδιαίτερα αισθητό, χάρη στους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν επί διήμερο και της «βουτιάς» που πραγματοποίησε ο υδράργυρος κάνοντας το κρύο τσουχτερό.

Εξαιτίας του αέρα τα νερά της Παμβώτιδας… βγήκαν χθες στις όχθες της, δημιουργώντας προβλήματα παγετού στην Παραλίμνιο, ενώ έπεσε και το Χριστουγεννιάτικο δέντρο της Κεντρικής Πλατείας.

Στα ορεινά του Νομού σημειώθηκαν κάποιες χιονοπτώσεις οι οποίες δεν προκάλεσαν προβλήματα, ωστόσο η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας και Δήμων παραμένει σε επιφυλακή ρίχνοντας αλάτι στους δρόμους για την αποφυγή προβλημάτων. Με προσοχή, εξάλλου, πρέπει να κινούνται οι οδηγοί και στην Εγνατία Οδό στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.

Ισχυροί άνεμοι!
Ισχυροί άνεμοι επικράτησαν και χθες σ’ ολόκληρη την Ήπειρο και φυσικά στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, επιτείνοντας την αίσθηση του ψύχους για τους πολίτες και περιορίζοντας σημαντικά την κίνηση πεζών στην πόλη.

Οι άνεμοι προκάλεσαν έντονο κυματισμό στην Παμβώτιδα, με αποτέλεσμα νερά της να βγουν στην Παραλίμνιο και να προκαλέσουν παγετό κατά τις πρωινές ώρες σε διάφορα σημεία. Συνεργεία του Δήμου έριξαν αλάτι, όμως οδηγοί και πεζοί θα πρέπει να κινούνται με προσοχή στην περιοχή δίπλα στη λίμνη, καθώς ορισμένα σημεία καλύπτονται ακόμα από πάγο. Eξάλλου, χθες, λόγω του κυματισμού στην Παμβώτιδα, δεν έγιναν δρομολόγια με καραβάκια από και προς το Νησί.

Εξαιτίας του ισχυρού αέρα, περίπου στις 4 τα ξημερώματα της Δευτέρας, το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Κεντρική Πλατεία έπεσε. Άμεσα, οι ειδικοί του στολισμού έσπευσαν στο σημείο και με τη συνδρομή της Αστυνομίας, προχώρησαν στη λήψη των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος από τα πεσμένα καλώδια. Στη συνέχεια της ημέρας ειδικό συνεργείο φρόντισε για την αποκατάσταση του δέντρου (φωτό).

Άσπρισαν τα ορεινά
Πάντως το τελευταίο κύμα κακοκαιρίας στο οποίο δόθηκε το όνομα «Ζηνοβία» δεν έπληξε την Ήπειρο σε βαθμό αντίστοιχο με άλλες περιοχές της χώρας. Πέρα από τους ανέμους και την αισθητή πτώση της θερμοκρασίας έφερε και λίγες χιονοπτώσεις στα ορεινά, χωρίς πάντως μέχρι χθες το βράδυ να αναφερθούν προβλήματα απ’ αυτές. Επί ποδός βρέθηκε η Αστυνομία σε διάφορα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου προκειμένου να ενημερώνει τους οδηγούς για τα προβλήματα του καιρού, ενώ μηχανήματα της Πολιτικής Προστασίας τέθηκαν σε επιφυλακή ώστε να προχωρήσουν στον αποχιονισμό και να ρίξουν αλάτι για την αντιμετώπιση του παγετού.

Με τσουχτερό κρύο και ήλιο θα μας αποχαιρετίσει στην Ήπειρο η χρονιά και με τον ίδιο καιρό θα υποδεχθούμε το 2020 σύμφωνα με τις νεότερες προβλέψεις των μετεωρολόγων.

Συστάσεις προς οδηγούς
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι οδηγοί που θα κινηθούν αυτές τις ημέρες στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Ηπείρου, κυρίως λόγω προβλημάτων παγετού. Το ίδιο ισχύει και για τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, που είναι ένας από τους πιο ορεινούς της Ευρώπης και επηρεάζεται άμεσα από κάθε καιρικό φαινόμενο.

Αξίζει να τονιστεί εδώ ότι περισσότερα από 200 συνεχόμενα χιλιόμετρα της Εγνατίας βρίσκονται σε υψόμετρο άνω των 500 μέτρων, ενώ το μέγιστο υψόμετρο ξεπερνά τα 1.000 μέτρα και είναι φυσικά στην περιοχή του Μετσόβου!

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι συνθήκες που επικρατούν στον αυτοκινητόδρομο ενδέχεται ν΄ αλλάξουν απότομα. Επιπλέον, είναι σύνηθες να παρουσιάζονται σημαντικά διαφορετικές συνθήκες σε γειτονικά τμήματα του οδικού δικτύου.

Γι’ αυτό οι οδηγοί που διατρέχουν την οδό πρέπει να δείχνουν αυξημένη προσοχή και να ακολουθούν τις βασικές συμβουλές ασφαλούς οδήγησης. Κυρίως πρέπει να οδηγούν συντηρητικά, να μην κινούνται στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, να μη σταματούν για κανένα λόγο το όχημα επί της οδού και να μην υπερβαίνουν ποτέ τα όρια ταχύτητας, όπως αυτά καθορίζονται από την οδική σήμανση και τον ΚΟΚ.

Ομίχλη, χιόνι, βροχή…
Εξάλλου, στην Εγνατία παρουσιάζονται τοπικά περιστατικά πυκνής ομίχλης με αποτέλεσμα την υψηλή επικινδυνότητα συγκρούσεων εξαιτίας της περιορισμένης ορατότητας.

Άρα, οι οδηγοί θα πρέπει να μειώνουν ταχύτητα, να ανάβουν τα μεσαία φώτα και τα φώτα ομίχλης, να διατηρούν πάντα μεγάλη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, να αποφεύγουν τις προσπεράσεις προκειμένου να διατηρήσουν τη σωστή πορεία πάνω στο δρόμο και να παρακολουθούν συνεχώς τις λευκές διαγραμμίσεις στο κατάστρωμα της οδού.

Σε περίπτωση, τέλος, βροχής ή χιονιού απαιτείται αυξημένη προσοχή, αλλά και ιδιαίτερη ψυχραιμία.

Κυρίως θα πρέπει κανείς να οδηγεί με μικρότερη ταχύτητα, να κρατάει τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και να αποφεύγει τις απότομες αλλαγές πορείας, αλλά και να γνωρίζει πώς τοποθετούνται οι αλυσίδες στο όχημά του, ώστε να το κάνει όταν χρειαστεί.

 

 

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here