Πέντε ελαφρά αεροσκάφη από τη Γαλλία, προσγειώθηκαν το Σάββατο 4 Μαΐου στο πεδίο (αεδοδρόμιο) Μαργαριτίου.
Μάλιστα οι Γάλλοι χειριστές δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις συνθήκες της περιοχής. Να σημειωθεί ότι οι περιφερειακές αερολέσχες σχεδιάζουν στο χώρο τη δημιουργία κέντρου εκπαίδευσης χειριστών.
Να σημειωθεί ότι με απόφαση του 2014 χορηγήθηκε άδεια ίδρυσης-λειτουργίας πεδίου προσγείωσης υπερελαφρών πτητικών αθλητικών μηχανώνστο πεδίο προσγείωσης, που βρίσκεται στο δήμο Μαργαριτίου Ηγουμενίτσας, με την ονομασία Πεδίο Προσγείωσης «Μαργαρίτι», ιδιοκτησίας Γιαννέλου Αθανασίο.
Το πεδίο διαθέτει πυροσβεστικό εξοπλισμό που αντιστοιχεί, σύμφωνα με τον Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια – ελικοδρόμια και πεδία προσγείωσης αεροσκαφών.
Το πεδίο προσγείωσης θ χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών (ΥΠΑΜ) του ιδιοκτήτη και των προσώπων που έχουν εξασφαλίσει την έγκρισή του, χωρίς αμοιβή. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τήρηση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη του πεδίου προσγείωσης, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας για την ασφαλή λειτουργία του.
Οι πτήσεις προς και από το πεδίο προσγείωσης εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες Νόμους και Διατάξεις, Διατάγματα, Κανονιστικές Αποφάσεις και Κανονισμούς, σε συνάρτηση με την ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους, των επιδόσεων και περιορισμών του αεροσκάφους, ως προς τον τύπο και το βάρος προσγείωσης-απογείωσης, λαμβανομένων υπόψη των επικρατουσών καιρικών συνθηκών στην περιοχή.
Οι πτήσεις από και προς το πεδίο προσγείωσης εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες εναέριας κυκλοφορίας, όπως περιγράφονται στο AIP GREECE, λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες της περιοχής.
ΥποχρΟι πτήσεις θα εκτελούνται σύμφωνα με τους κανόνες VFR πτήσεων. Έναρξη δραστηριοτήτων του πεδίου γίνεται μόνο κατόπιν εγκρίσεως από την Υπηρεσία Ελέγχου Προσέγγισης του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας.
Τα αεροσκάφη θα πρέπει να ακολουθούν τα διαλαμβανόμενα στο AIP GREECE. Τα αεροσκάφη καλούν στη συχνότητα του πύργου της Κέρκυρας, η οποία είναι 120.850 MHz και σε περίπτωση που δεν υπάρχει επικοινωνία μπορούν να καλούν στη συχνότητα της προσέγγισης, η οποία είναι 122.350MHz. Ανώτατο altitude στην περιοχή του πεδίου προσγείωσης είναι τα 1000ft.
Για οποιοδήποτε υψηλότερο altitude απαιτείται έγκριση από την προσέγγιση Κέρκυρας. Οι δραστηριότητες του πεδίου προσγείωσης δεν πρέπει να επηρεάζουν το επιχειρησιακό και εκπαιδευτικό έργο της Πολεμικής Αεροπορίας και θα υπάρχει, με μέριμνα του ιδιοκτήτη, συνεχής τηλεφωνική επαφή με την Υπηρεσία Ελέγχου Προσέγγισης της 131 ΣΜ, καθόλη τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
Προ των πτήσεων επιβάλλεται η ενημέρωση για NOTAMs και μετεωρολογικά δεδομένα, με μέριμνα του ιδιοκτήτη. Δεν επιτρέπεται η χρήση του πεδίου όταν επικρατούν μετεωρολογικές συνθήκες όπου η κάθετη συνιστώσα δυτικού-νοτιοδυτικού ανέμου υπερβαίνει τους 10 κόμβους.
Ειδικά μνημονεύεται ότι πτήσεις από και προς το εξωτερικό πραγματοποιούνται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα ή Αερολιμένα χαρακτηρισμένου ως Νομοθετημένου σημείου εισόδου-εξόδου για τη διενέργεια των, κατά νόμο, απαιτούμενων ελέγχων.
Επισημαίνεται ότι η δημιουργία ή ανάπτυξη τυχόν εμποδίων στις επιφάνειες περιορισμού εμποδίων και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής των επιφανειών αυτών, θα επιφέρει τη μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του πεδίου προσγείωσης, ή ακόμη και την άρση λειτουργίας του. Η διενέργεια τακτικών και έκτακτων επιθεωρήσεων του πεδίου προσγείωσης ανήκει στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ.
Οι πάσης φύσεως δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του πεδίου προσγείωσης βαρύνουν τον ιδιοκτήτη.
Θέματα αναγόμενα στην εν γένει ασφάλεια των πτήσεων, στον περαιτέρω εξοπλισμό του πεδίου προσγείωσης, στις εγκαταστάσεις του κλπ. ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, μετά από σχετική εισήγηση της ΥΠΑ. Τροποποίηση στα φυσικά χαρακτηριστικά και στον πάσης φύσεως εξοπλισμό θα πραγματοποιείται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη της ΥΠΑ.