Μια μεγάλη ευκαιρία για τον τουρισμό σε όλα τα Βαλκάνια, και κατ’ επέκταση και για την περιοχή μας, ανοίγει με την ολοκλήρωση της γέφυρας Peljesac στην Κροατία, που θα διευκολύνει κατά πολύ την πρόσβαση επισκεπτών από την Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη.

Το έργο με τον τίτλο «Οδική σύνδεση με τη Νότια Δαλματία» μέσω της γέφυρας Peljesac αποτελεί τμήμα του Δυτικού Άξονα των Βαλκανίων, που ενώνει το βόρειο τμήμα των Δαλματικών Ακτών με το νότιο κομμάτι τους, παρακάμπτοντας το μικρό τμήμα της επικράτειας της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης που τα χώριζε.

Έτσι οι επισκέπτες από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, που θέλουν να ταξιδέψουν στο τμήμα της παλιάς πόλης του Ντουμπρόβνικ ή να συνεχίσουν νοτιότερα στο Μαυροβούνιο, την Αλβανία και την Ελλάδα δεν θα περνούν πλέον από δύο συνοριακά σημεία ελέγχου μεταξύ της Βοσνίας και της Κροατίας που επέφερε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις.

Η κατασκευή της γέφυρας Peljesac ξεκίνησε στις 30 Ιουλίου του 2018, έχει μήκος 2,4 χιλιομέτρα, ύψος 98 μέτρα και κατασκευάζεται από την China Road and Bridge Corporation. Το κόστος της ανέρχεται στα 420 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται κατά 85% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ αποτελεί το πρώτο μεγάλο κινεζικό έργο υποδομής, που πληρώνεται από ευρωπαίους φορολογούμενους.

Η γέφυρα θα ανοίξει, μαζί με τα 20 χιλιόμετρα οδικής πρόσβασης, τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα οδικών αξόνων και η παράκαμψη του κόλπου Ston θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του χρόνου. Η συνέχεια αυτού του δρόμου από το Μαυροβούνι έως και την Αλβανία (Τίρανα – Σκόδρα) θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.

Στην Κροατία, η ολοκλήρωση του Δυτικού άξονα των Βαλκανίων δημιουργεί πλέον ένα ενιαίο τουριστικό προϊόν καθ’ όλο το μήκος των Δαλματικών Ακτών με εύκολη πλέον την οδική πρόσβαση.

Τα διάφορα φεστιβάλ που αρχίζουν από τις αρχές Μαΐου, όπως το Weekend Food Festival στο Rovinj που φιλοξενεί κορυφαία αστέρια της μαγειρικής από όλο τον κόσμο, η ιστιοπλοΐα, οι εκατοντάδες λέσχες μοτοσικλετιστών και αυτοκινήτων, τα αυτοκινούμενα, o πολιτιστικός και περιβαλλοντικός τουρισμός (πόλεις προστατευόμενες από την UNNESCO και Εθνικά Πάρκα) κλπ δημιουργούν ένα μεγάλο ρεύμα επισκεπτών από την κεντρική και βόρεια Ευρώπη που κύριο μέλημά τους έχουν την απόκτηση ταξιδιωτικών εμπειριών.

Η κυβέρνηση οφείλει να ολοκληρώσει το ελληνικό τμήμα από την Ιόνια οδό μέχρι την Κακαβιά και εμείς να συνάψουμε στρατηγικές συνεργασίες και αδελφοποιήσεις με φορείς των χωρών των δυτικών Βαλκανίων (δήμοι, επιμελητήρια, Ενώσεις Ξενοδόχων), ώστε να δημιουργήσουμε δίκτυα προορισμών διαφόρων ενδιαφερόντων, με σκοπό να επιτύχουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τη χώρα, την τοπική κοινωνία καθώς και για τους δραστηριοποιούμενους επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού και όχι μόνο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ