Σχεδόν 10 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης (που συνέβη στα τέλη Νοεμβρίου του 2020), τα έργα ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία προχωρά με καλούς ρυθμούς. Το έργο ύψους 150 εκατ. ευρώ το οποίο έχει αναλάβει η Μυτιληναίος, βρίσκεται σε ένα επίπεδο συνολικής προόδου που ξεπερνά το 10% σε επιπεδο πιστοποιημένων εργασιών και περί το 15% στο σύνολο του έργου.

Όπως σημειώνει πηγή με γνώση στο θέμα ο ρυθμός αυτός είναι ικανοποιητικός, δεδομένου του γεγονότος πως η επιτάχυνση απορρόφησης των κονδυλίων είναι πάντα οπισθοβαρής στα έργα, δηλαδή προς το τέλος της εργολαβίας.

Τα εργοτάξια στον άξονα είναι όλα ενεργοποιημένα και σήμερα εργάζονται περισσότεροι από 180 εργαζόμενοι. Το μόνο αγκάθι που υπάρχει είναι κάποιες απαλλοτριώσεις στο δυτικό τμήμα του έργου που όμως δεν εμποδίζουν την γενική πρόοδο του έργου και η εκτίμηση από παράγοντες με γνώση της εργολαβίας είναι πως θα ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η παράκαμψη Αμφιλοχίας
Το πρώτο ραντεβού του έργου είναι στους 18 μήνες από την υπογραφή του, δηλαδή περίπου το καλοκαίρι του 2022 και αφορά στην περίφημη -για το έργο- παράκαμψη της Αμφιλοχίας. Το τμήμα των περίπου 17 χιλιομέτρων που ξεκινά από τη λίμνη Αμβρακία και καταλήγει στην περιοχή του Δρυμού είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο.

Παράλληλα ενεργοποιήθηκε και η προαίρεση ύψους 10,5 εκατ. ευρώ που αφορά ένα τμήμα 400 μέτρων που θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο του Άκτιο-Αμβρακία με την Ιόνια Οδό στην λίμνη Αμβρακία στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου. Αυτό θα εξασφαλίσει την σύνδεση των δύο αξόνων και την εύρυθμη λειτουργία του τμήματος της παράκαμψης Αμφιλοχίας.

Θα πρέπει να προσθέσουμε πως ένα τμήμα 14 χιλιομέτρων, από την περιοχή του Ακτίου μέχρι την Βόνιτσα έχει παραδοθεί και λειτουργεί από τον Μάιο του 2019. Το υπόλοιπο τμήμα είναι το Βόνιτσα-Δρυμός περίπου 14 χιλιομέτρων, σχεδόν όλο ορεινό και ένα μικρό τμήμα στο Άκτιο.

Έργα στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία,

Το υπόλοιπο έργο έχει σήμερα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, χρόνο μέχρι το καλοκαίρι του 2023 για να ολοκληρωθεί (η διάρκεια καθορίστηκε σε 30 μήνες από την υπογραφή). Σε κάθε περίπτωση, αυτό που δεν μπορεί να ξεπεραστεί, είναι το απόλυτο χρονικό όριο που έχει τεθεί από την Ε.Ε. και είναι η 31η Δεκεμβρίου 2023. Μέχρι τότε ο αυτοκινητόδρομος στο σύνολο του πρέπει να είναι λειτουργικός.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5 χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Είναι έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013. Με τη λειτουργία του εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σημαντικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και θα σταματήσει ο μεγάλος φόρος αίματος που βιώνει η περιοχή με τα τροχαία στον υφιστάμενο δρόμο.

Τα μεγάλα κέρδη της περιοχής
Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία θεωρείται πολύτιμος όχι μόνο για την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας η οποία αποκτά δίκτυο αυτοκινητόδρομων μαζί με την Ιόνια Οδό αλλά και για τα νησιά του Ιονίου. Πρώτη κερδισμένη θα είναι η Λευκάδα καθώς ο χρόνος οδήγησης θα μειωθεί σχεδόν κατά μία ώρα και από την Αθήνα θα απαιτούνται περίπου 3 ώρες για να φτάσει κανείς στην πόλη της Λευκάδας.

Μεγάλο κέρδος θα έχουν και οι οδικές μεταφορές από Κέρκυρα, Παξούς και Αντίπαξους, αλλά και τα παράλια της Ηπείρου (από Πρέβεζα μέχρι Ηγουμενίτσα) με παρόμοια μείωση στους χρόνους οδήγησης.

Ένα “παράπλευρο” κέρδος, θα είναι και η μεγαλύτερη κίνηση που αναμένεται να έχει η υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας η οποία θα ενωθεί με τον αυτοκινητόδρομο Ακτίου-Αμβρακίας και κατ` επέκταση με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.

Τέλος, ως συμπληρωματικό έργο τρέχει και το έργο της διπλής οδικής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό. Το έργο το οποίο έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί σχεδόν παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο. Η διπλή σύνδεση θα μεταφέρει με μεγαλύτερη ασφάλεια τους οδηγούς από τον αυτοκινητόδρομο μέχρι την πόλη της Λευκάδας μέσω ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here