Τα σενάρια για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που έχουν παραμείνει στη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εξετάζει η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), γνωστότερη ως Υπερταμείο.

Η εξίσωση αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων είναι δύσκολη, καθώς πολλά από τα εν λόγω αεροδρόμια δεν διαθέτουν την κίνηση και τις αεροπορικές συνδέσεις που θα τα καθιστούσαν ελκυστικά για ιδιώτες επενδυτές.

Όπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα αεροδρόμια αυτά παρουσιάζουν ανομοιογενή χαρακτηριστικά σε ό,τι αφορά την επιβατική και τη διεθνή κίνηση, τις προοπτικές ανάπτυξης, τις υποδομές και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πτήσεων, αλλά και τις επενδυτικές και χρηματοδοτικές ανάγκες, κάτι που επιβεβαιώνει ότι δεν θα ακολουθήσουν όλα τον ίδιο σχεδιασμό. Παράγοντες, όπως η γεωγραφική και η γεωστρατηγική θέση, είναι επίσης από τα στοιχεία που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στα κριτήρια κατηγοριοποίησης.

Το βασικό σενάριο που επεξεργάζονται στο Υπερταμείο είναι να δημιουργηθεί τουλάχιστον ένα «πακέτο» που θα περιλαμβάνει προς ιδιωτικοποίηση περισσότερα του ενός αεροδρόμια, ενώ κάποια άλλα προορίζονται να πωληθούν ξεχωριστά. Το αν τελικά θα υπάρξει ενδιαφέρον, παραμένει άγνωστο.

Υπενθυμίζεται ότι τα 23 αεροδρόμια έχουν κατηγοριοποιηθεί από το 2019 σε τρεις ομάδες ή clusters με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που εξυπηρετούν περισσότερους από 100.000 επιβάτες ετησίως (Κάρπαθος, Χίος, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Άραξος), ενώ η δεύτερη περιλαμβάνει αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων (Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα).

Η τρίτη κατηγορία, τέλος, απαρτίζεται από αεροδρόμια για τα οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ως ανύπαρκτο (Λέρος, Σητεία, Νέα Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος, Κοζάνη).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here