Μια δύσκολη παρτίδα σκάκι επί του ελληνικού λιμενικού συστήματος με φόντο το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών λιμανιών παίζουν ελληνικά και ξένα επενδυτικά κεφάλαια.

Αν εξαιρεθούν οι λιμένες Αλεξανδρούπολης και Καβάλας –για τους οποίους το αμερικανικό ενδιαφέρον είναι τόσο ισχυρό ώστε πιθανότατα θα καταλήξουν μέσα από τη διαγωνιστική διαδικασία είτε στην Quintana Infrastructure είτε στην International Port Investments, χωρίς να αποκλείονται πάντως και εκπλήξεις–, το «τρίγωνο» Ηγουμενίτσα – Πάτρα – Ηράκλειο φαίνεται πως εξελίσσεται σε πεδίο εντονότατου ανταγωνισμού μεταξύ των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων (Attica συμμετοχών, ΑΝΕΚ) και του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι.

Ο τελευταίος ελέγχοντας τις Μινωικές Γραμμές επιδιώκει να αποκτήσει λιμενικό προγεφύρωμα στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης. Παράλληλα, όμως, για την Ηγουμενίτσα υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από τον όμιλο Ιβάν Σαββίδη διά του ΟΛΘ, ο οποίος στο πλαίσιο των υπό διαμόρφωση ισορροπιών ενδέχεται να εμφανιστεί και μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών για το λιμάνι του Ηρακλείου.

Στη σκακιέρα βρίσκεται και το λιμάνι της Πάτρας, ο διαγωνισμός για το οποίο όμως ακόμα δεν έχει ξεκινήσει. Με απλά λόγια, οι Έλληνες ακτοπλόοι θέλουν οπωσδήποτε ένα από τα δύο λιμάνια της Αδριατικής, είτε της Ηγουμενίτσας είτε της Πάτρας, και γι’ αυτό αναμένεται να πιέσουν τον ιταλικό όμιλο στο Ηράκλειο.

Ο ιταλικός όμιλος ενδιαφέρεται και για τα δύο που βρίσκονται σε διαγωνισμό και ενδεχομένως θα ενδιαφερόταν και για το τρίτο της Πάτρας, όπου όμως ανακύπτει ζήτημα ανταγωνισμού εάν αποκτήσει την Ηγουμενίτσα.

Σε αυτή τη «διάταξη δυνάμεων» έρχεται να προστεθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, που θεωρεί την Ηγουμενίτσα φυσικό χώρο στρατηγικής επέκτασής του αλλά και ανάπτυξης της δραστηριότητας της επιβατηγού ναυτιλίας.

Στο Ηράκλειο όμως αναμένεται να υπάρξουν και άλλοι ισχυροί ενδιαφερόμενοι μεταξύ των οποίων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία είναι στο σχήμα που αναπτύσσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, αλλά και μεγάλες ξένες εταιρείες κρουαζιέρας και άλλοι.

Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα εκτιμάται πως δεσμευτικές προσφορές αλλά και ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας θα υπάρξουν μέχρι τα τέλη του έτους, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσει και ο λιμένας Ηγουμενίτσας.

 

Πηγή: Καθημερινή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here