Η τουριστική περίοδος στην Ήπειρο βρίσκεται στο στάδιο της αφύπνισης. Οι επαγγελματίες του κλάδου αγωνιούν και προσδοκούν πως το άνοιγμα του τουρισμού είναι η μόνη ελπίδα για ανταπεξέλθουν στοιχειωδώς οι επιχειρήσεις τους. Το τουριστικό “δέλεαρ” της Ηπείρου συμπυκνώνεται στη Φύση και τον Πολιτισμό.

Χρόνια τώρα, η πολιτιστικη κληρονομιά δοκιμάζεται από την ολιγωρία των ιθυνόντων και της Πολιτείας. Τα πέτρινα γεφύρια κοσμούν το σύνολο των χωριών του Ζαγορίου, αλλά οι φθορές είναι ορατές. Οι επισκέπτες αφιερώνουν αρκετό χρόνο στην περιήγησή τους, απαθανατιζοντας την πολιτιστική κληρονομιά και αναρωτιούνται για την κατάσταση των φθορών.

Τα προβλήματα υπάρχουν και τα πέτρινα κοσμήματα… περιμένουν υπομονετικά την επιβεβλημένη αποκατάσταση τους. Τα σημάδια του χρόνου στα πέτρινα μνημεία είναι εμφανή. Το Μεγάλο Γεφύρι στο Καβαλάρι του Ζαγορίου κατέρρευσε το 2004 και ουδέποτε αναστηλωθηκε, παρά τις δεσμεύσεις της αυτοδιοίκησης και της Εγνατίας Οδού. Το θέμα ανέδειξε προ τεσσάρων ετών η πρώην δημοτική αρχή, καλωντας την Πολιτεία να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία, ενω η νέα ξεκίνησε ήδη μια σειρά παρεμβάσεων.

Η Εφορία Νεωτέρων Μνημείων, έχοντας την οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας Ηπείρου ξεκίνησε ήδη την αποκατάσταση των πέτρινων γεφυριών. Κάποια από αυτά ήταν “πνιγμενα” από τα δέντρα, αφαιρώντας από το μάτι του επισκέπτη την καλαίσθητη εικόνα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε, αλλά χρειάζονται επαρκείς πόροι και καλύτερη συνεργασία Πολιτειας και τοπικων φορεων. Πολλά γεφύρια έχουν υποστεί φθορές από το χρόνο και τα ορμητικά νερά των ποταμών. Η δημοτικη αρχή Ζαγορίου ενεργοποιήθηκε και ήδη σε γεφύρια τεσσάρων χωριών έχει αλλάξει η εικόνα των πέτρινων στολιδιων.

“Εμείς ξεκινήσαμε ήδη την αποκατάσταση και θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις. Η συνεργασία με την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και την Περιφέρεια Ηπείρου αποδίδει”, δήλωσε στην ΕΡΤ ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Τσαπαρης. Στα χωριά που ξεκίνησαν ήδη οι παρεμβάσεις στα πέτρινα μνημεία περιλαμβάνονται το Δίκορφο, η Βίτσα, το Τσεπέλοβο και οι Κήποι.

kanalakinews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here