Στην αποσφράγιση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την Εγνατία Οδό προχώρησε το ΤΑΙΠΕΔ.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των Φακέλων Β’ των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών, που κατατέθηκαν την 01/04/2021 από τις ενώσεις προσώπων (με αλφαβητική σειρά):

1) VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε.

2) ΓΕΚΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

Σύμφωνα με τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας και αφού διαπιστωθεί η πλήρωση των προβλεπόμενων κριτηρίων, θα ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής βελτιωμένων οικονομικών προσφορών, η οποία θα λάβει χώρα κατόπιν νεότερης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.

Οπως ανέφερε νωρίτερα το Capital.gr θα περάσουν αρκετές ημέρες προκειμένου να αναδειχτεί ο ανάδοχος της σύμβασης.

Βάσει των διαδικασιών του ΤΑΙΠΕΔ, σε περίπτωση που οι δύο προσφορές έχουν διαφορά μεταξύ τους μικρότερη του 15% θα ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές και από τα δύο σχήματα.

Αλλά ακόμη και αν διαφανεί πρόκριση ενός εκ των δύο σχημάτων και σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ βελτίωση της οικονομικής προσφοράς, με τις σχετικές διαδικασίες του διαγωνισμού να εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου.

Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό ξεκίνησε αρχικά με επτά ενδιαφερόμενους αλλά τελικώς βρέθηκαν εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας, με τελευταία αποχώρηση εκείνη της ΑΚΤΩΡ η οποία αν και κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, τελικά αυτά απορρίφθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Αν τελικώς η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού καταλήξει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο Όμιλος καθίσταται πλέον κυρίαρχος στον τομέα των Παραχωρήσεων, σχεδιάζοντας μάλιστα να προχωρήσει στην δημιουργία αυτόνομης εταιρείας στον τομέα αυτό. Ήδη στις παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνονται οι εταιρείες αυτοκινητοδρόμων (ΝΕΑ ΟΔΟΣ και Κεντρική Οδός), στις οποίες η εταιρεία κατέχει το 100% των μετοχών, καθώς και η παραχώρηση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, στην οποία κατέχει το 32,46% των μετοχών.

Σημαντική αναμένεται να είναι η συνεισφορά από ενδεχόμενη ανάληψη της Σύμβασης και για τον Όμιλο ΑΒΑΞ, ο οποίος σχεδιάζει και εκείνος την δημιουργία νέας αυτόνομης εταιρείας στον τομέα των παραχωρήσεων.

Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2017 και οι θεσμοί τα τελευταία χρόνια έχουν θέσει επιτακτικά το ζήτημα των καθυστερήσεων έναντι των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.

Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).

Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here