Mπορεί τα μεγάλα οδικά έργα στη χώρα μας να έχουν ολοκληρωθεί στο βασικό μέρος τους μετά και την παράδοση σε κυκλοφορία της Ιόνιας και της Ολυμπίας Οδού, όμως το κεφάλαιο «αυτοκινητόδρομοι» δεν έχει κλείσει οριστικά.

Μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να κατασκευαστούν έργα συνολικού ύψους 3,5 δις ευρώ περίπου, με τα οποία θα ολοκληρωθεί το δίκτυο των μεγάλων δρόμων που κυριολεκτικά αλλάζουν τη μοίρα περιοχών όπως η Ήπειρος, η οποία έχει πλέον βγει οριστικά από τη γεωγραφική απομόνωση.

Πρόκειται για έργα όχι αυτούσια, αλλά κυρίως συμπληρωματικά στους υπάρχοντες οδικούς άξονες, απολύτως όμως αναγκαία για την πλήρη λειτουργικότητά τους.

Το ενδιαφέρον για την περιοχή μας εστιάζεται κυρίως σε δύο έργα, την επέκταση της Ιόνιας ως την Κακαβιά και το βόρειο τμήμα του Ε65 που θα «κουμπώσει» στην Εγνατία, ενώ καλά νέα έρχονται και από το «μέτωπο» του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία.

Ιωάννινα – Κακαβιά
Η εποχή των αυτοκινητόδρομων ουσιαστικά έχει παρέλθει για την Ήπειρο από την ημέρα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία το σύνολο της Ιόνιας Οδού που φέρνει την περιοχή μας πιο κοντά στην Αθήνα, την Κεντρική και Νότια Ελλάδα.

Ωστόσο, οι… λογαριασμοί με τα μεγάλα οδικά έργα δεν έχουν κλείσει, καθώς απομένουν εκκρεμότητες ζωτικής σημασίας για την περιοχή μας.

Μία πολύ βασική είναι η πολυσυζητημένη επέκταση της Ιόνιας Οδού ως τα σύνορα με την Αλβανία, στην Κακαβιά, με το κόστος να ανέρχεται σε περίπου 340 εκατ. ευρώ.

Το έργο αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία «βλέπει» προς το παρόν προοπτικές για το μισό τμήμα, από την Πεδινή ως το Καλπάκι, μήκους 34 χλμ. περίπου.

Ωστόσο, όπως έχει ξαναγράψει ο «Π.Λ.», ακόμα και με την υλοποίηση του συγκεκριμένου κομματιού, η Ιόνια δεν θα είναι ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος, καθώς απομένει το τμήμα ως την Κακαβιά, μήκους άλλων 30 χλμ. και θα απαιτηθεί μελλοντικά επιπλέον χρηματοδότηση για την οριστική αποπεράτωσή του.

Η επέκταση της Ιόνιας αποτελεί έργο του «πυρήνα» των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών και θα είναι μία από τις κύριες πύλες εισόδου στην Αλβανία.

Για τον Ε65…
Δεύτερη οδική εκκρεμότητα μεγάλης σημασίας για την Ήπειρο είναι η ολοκλήρωση του Ε65 με το νότιο τμήμα (Λαμία -Ξυνιάδα) και κυρίως το βόρειο, αυτό που θα ενώνει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό υπολογισμένου κόστους 700 εκατ. ευρώ.

Για το συγκεκριμένο τμήμα υπάρχει δέσμευση από πλευράς του Υπουργού Υποδομών ότι οι εργασίες κατασκευής του θα ξεκινήσουν μέσα στο 2018. Τόσο αυτό όσο και το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, ως την Λαμία είναι αναγκαία για την ολοκλήρωση του Ε65, από τον οποίο έχει παραδοθεί μέχρι στιγμής το μεσαίο τμήμα, συνολικού μήκους 80 χλμ. περίπου και παραμένει ως αυτοκινητόδρομος ουσιαστικά «κολοβός», αφού δεν συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο δρόμων της χώρας.

Άκτιο – Αμβρακία
Υπό κατασκευή παραμένει και ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία που απαιτεί περίπου 170 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.

Εδώ τα νέα είναι καλά, καθώς έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για μία εργολαβία – σκούπα. Σύμφωνα με πληροφορίες του «ypodomes. com», αυτή την εποχή κλείνουν οι τελευταίες λεπτομέρειες για να ενταχθεί η εργολαβία στο ΕΣΠΑ 2014-20.

Η ένταξη της εργολαβίας – σκούπας αναμένεται μέσα στον Μάρτιο και γίνεται προσπάθεια για δημοπράτηση του έργου από το Υπουργείο τον ίδιο μήνα. Μεγάλος στόχος είναι να πραγματοποιηθεί η σχετική δημοπρασία μέχρι τον Μάιο και το φθινόπωρο να έχει υπάρξει ανάδοχος που θα εγκατασταθεί σ’ αυτό.

Το αντικείμενο που θα αναλάβει είναι περίπου 7 χλμ. από την πρώτη εργολαβία (που έχει συνολικά 22 χλμ.) και όλο το υπόλοιπο αντικείμενο από το 22ο μέχρι το 48ο χλμ.

Στην υπόλοιπη χώρα
Όσον αφορά στην υπόλοιπη χώρα, ο αυτοκινητόδρομος της Κρήτης θα αποτελέσει τον μοναδικό νέο κλειστό άξονα και έχει αρχικό εκτιμώμενο κόστος 1,1 δις ευρώ. Πρόκειται για έργο παραχώρησης και όχι δημόσιο.

Στην Πελοπόννησο μεγάλη εκκρεμότητα είναι η φυσική επέκταση της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Το ενταγμένο στο ΕΣΠΑ κόστος της είναι 355 εκατ. ευρώ.

Στην δε Αττική είναι σε προετοιμασία το νέο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού με το κόστος να εκτιμάται σε περίπου 1 δις ευρώ.

 

 

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here