«Θύμα» του κορωνοϊού ήταν φέτος οι θερινές εκπτώσεις που ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 31 Αυγούστου. Καταστηματάρχες της Πρέβεζας σημειώνουν ότι οι πωλήσεις ήταν ιδιαίτερα μειωμένες.

Αν και η Πρέβεζα είχε αυξημένη κίνηση – κυρίως τον Αύγουστο – , αυτό δεν μεταφράστηκε σε αγορές ειδών, σημειώνουν. Επισημαίνουν ακόμη πως η αύξηση των κρουσμάτων κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, σε συνδυασμό με τα απαραίτητα για την υγεία των πολιτών μέτρα που ελήφθησαν, δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Η πανδημία του Κορωνοϊού προβληματίζει έντονα τον εμπορικό κόσμο της Πρέβεζας για το τι μέλλει γενέσθαι το δύσκολο Φθινόπωρο που έρχεται. Οι καταστηματάρχες τονίζουν πως η  έλλειψη ρευστότητας αποτελεί το μεγαλύτερο πλήγμα για μια εμπορική επιχείρηση και  ευελπιστούν ότι η Κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την δύσκολη κατάσταση και θα λάβει μέτρα για να καταφέρουν να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους.

Πανελλαδικά η εικόνα ήταν απογοητευτική. Οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις -ποσοστό 81%- είχαν χαμηλότερες πωλήσεις στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα πρώτα μέτρα στήριξης που έλαβε η κυβέρνηση φαίνεται ότι απέτρεψαν την ολοκληρωτική κατάρρευση της αγοράς.

Για την πορεία των φετινών θερινών εκπτώσεων, η ΕΣΕΕ επισημαίνει:

Οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις μία στις τέσσερις (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%.

Περίπου ένας στους δέκα (12%) επιχειρηματίες δήλωσε πως οι πωλήσεις τους ήταν εκείνες που ανέμεναν, αφού είχαν λάβει υπόψη τους την εκδήλωση και τον αντίκτυπο της πανδημίας.

Αντίθετα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος των επιπτώσεων της πανδημίας και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ότι εκτιμούσαν.

Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019.

Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι.
Οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (79%) υποστήριξε πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία τους, εκτίμηση η οποία, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί έκπληξη.

Οι απαντήσεις των επιχειρήσεων σχετικά με το κόστος προσαρμογής στο νέο πλαίσιο λειτουργίας που υπαγορεύει ο Covid-19 φαίνονται μοιρασμένες.

Ειδικότερα, το 31% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζει το κόστος από μεγάλο έως πολύ μεγάλο, ενώ το 30% από μικρό έως πολύ μικρό. Ενδεχομένως, η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να οφείλεται και στο μέγεθος των επιχειρήσεων ή/και στο είδος.

Οι μισές επιχειρήσεις (52%) θεωρούν πως η υποχρεωτική χρήση μάσκας στο χώρο του καταστήματος έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του καταστήματος και μόλις μία στις πέντε (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.

 

 

 

Τοπκή Φωνή Πρέβεζας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here