Δεν είναι λίγα τα μεγάλα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία κυκλοφορούν στην Ήπειρο είτε με αλλοιωμένους ταχογράφους, είτε με συστήματα που δεν λειτουργούν σωστά.

Γεγονός το οποίο, ειδικά στην πρώτη περίπτωση, συνεπάγεται διάφορους κινδύνους, όταν τα «πειραγμένα» οχήματα βρίσκονται σε κίνηση, τόσο για τους δικούς τους επιβάτες, όσο και για τους υπόλοιπους ταξιδιώτες.

Σε ελέγχους που διενήργησε η Τροχαία τον περασμένο μήνα σε μεγάλα οχήματα σ’ όλη την Ήπειρο εντόπισε δύο περιπτώσεις όπου φορτηγά είχαν μηχανισμούς αλλοίωσης στοιχείων ταχογράφου και… 30 φορτηγά και λεωφορεία στα οποία το σύστημα καταγραφής ταχύτητας δεν λειτουργούσε σωστά, με αποτέλεσμα να επιβληθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

Εκατοντάδες μεγάλα οχήματα, φορτηγά νταλίκες και λεωφορεία κινούνται καθημερινά στο οδικό δίκτυο εντός των ορίων της Ηπείρου, δηλαδή στους αυτοκινητόδρομους της Εγνατίας και της Ιόνιας και στις εθνικές αλλά και επαρχιακές οδούς.

Όλα αυτά είναι εφοδιασμένα με ταχογράφους, συσκευές που πρέπει να διαθέτει κάθε όχημα βάρους άνω των 3,5 τόνων, καθώς ο νόμος θέτει συγκεκριμένα όρια ημερήσιας οδήγησης ώστε να μην εξουθενώνονται οι οδηγοί αλλά και ταχύτητας, για ευνόητους λόγους.
Ωστόσο, είναι πολλοί εκείνοι οι οποίοι «πειράζουν» τους ταχογράφους, παρόλο που αυτό είναι και παράνομο και επικίνδυνο για όλους, καθώς μιλάμε για ογκώδη οχήματα, τα οποία ούτως ή άλλως είναι… επιρρεπή σε ατυχήματα.

Οι παρανομούντες λοιπόν είναι πολλοί κι αυτό διαπίστωσε η Τροχαία τον περασμένο μήνα διενεργώντας ελέγχους σε όλο το οδικό δίκτυο της περιοχής μας.

Πιο αναλυτικά, από το Γ΄ Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αντιρρίου – Ιωαννίνων εντοπίστηκαν δύο μηχανισμοί αλλοίωσης στοιχείων ταχογράφου σε Ι.Χ. φορτηγά ενώ διαπιστώθηκε η μη σωστή λειτουργία ταχογράφου σε τρία Ι.Χ. φορτηγά καθώς και σε ένα λεωφορείο.

Από το Τμήμα Τροχαίας Άρτας διαπιστώθηκε η μη σωστή λειτουργία ταχογράφου σε ένα Ι.Χ. φορτηγό, ενώ από το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων διαπιστώθηκε η μη σωστή λειτουργία ταχογράφου σε 23 Ι.Χ. και Δ.Χ. φορτηγά καθώς και σε τέσσερα λεωφορεία.

Σημειώνεται ότι προκειμένου να εξακριβωθεί η τοποθέτηση και ο τρόπος λειτουργίας της συσκευής επέμβασης και αλλοίωσης δεδομένων του ταχογράφου (κλέφτης ταχογράφου), στις προαναφερθείσες περιπτώσεις, τα οχήματα ακινητοποιήθηκαν από το Γ΄ Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αντιρρίου – Ιωαννίνων και υποβλήθηκαν σε εξέταση των ταχογράφων τους σε εξουσιοδοτημένο για τον σκοπό αυτό συνεργείο, όπου και διαπιστώθηκε η ύπαρξη συσκευής αλλοίωσης με τηλεχειριστήριο σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις.

Στο σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι, σύμφωνα με την Αστυνομία Ηπείρου, συνέπεια της επέμβασης στους ταχογράφους ήταν η μη καταγραφή των ωρών υπερεργασίας των οδηγών, ενώ παράλληλα επηρεαζόταν δυσμενώς η ορθή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων του οχήματος π.χ. υπολειτουργία του ABS, απενεργοποίηση του περιοριστή ταχύτητας (κόφτης) του φορτηγού κλπ..

Με αυτόν τον τρόπο επηρεαζόταν αρνητικά όχι μόνο η ασφαλής οδήγηση των ίδιων των φορτηγών, αλλά και η κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων στο οδόστρωμα.

Πριν την άρση της ακινητοποίησης των προαναφερθέντων οχημάτων αποκαταστάθηκε η ορθή λειτουργία της συσκευής καταγραφής ταχύτητας, ενώ σε καθεμία από τις παραπάνω περιπτώσεις επιβλήθηκαν στον οδηγό και στην ιδιοκτήτρια εταιρία οι προβλεπόμενες διοικητικές ποινές.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here