Νέες σιδηροδρομικές γραμμές σε Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο προγραμματίζει ο ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα πλαίσια της επέκτασης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας.

Η Νέα σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο Διευρωπαϊκών Μεταφορών. Ο ΟΣΕ έχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για τις μελέτες οι οποίες θα χωριστούν σε τέσσερα τμήματα.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, μέχρι τα τέλη του 2022 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί των μελετών. Η ολοκλήρωσή τους εκτιμάται για το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Στην παρούσα φάση εξετάζεται από τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ένταξη του έργου αυτού μαζί με το αντίστοιχο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κοζάνης – Βέροιας στο κεντρικό δίκτυο, αποκτώντας, έτσι, αυξημένη προτεραιότητα σε χρηματοδότηση.

Ουσιαστικά μιλάμε για την αρχή μίας πολυετούς διαδικασίας η οποία θα μας οδηγήσει τελικά στην υλοποίηση αυτών των νέων για τη χώρα σιδηροδρομικών γραμμών που αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις πρώτες μελέτες για την επέκταση του σιδηρόδρομου στην Ήπειρο από τη δεκαετία του 2000 με ένα φιλόδοξο πλάνο το οποίο -δυστυχώς για τον σιδηρόδρομο- δεν είχε συνέχεια.

Οι νέες αυτές γραμμές ουσιαστικά εντάσσουν την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία για πρώτη φορά στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο διευρύνεται πραγματικά για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια.

Προσπάθειες που είχαν γίνει στο παρελθόν δεν καρποφόρησαν με αποτέλεσμα οι περιοχές αυτές να μείνουν σιδηροδρομικά απομονωμένες από την υπόλοιπη χώρα. Τα έργα αυτά πρόκειται να διεκδικήσουν χρηματοδότηση από μελλοντικά ευρωπαϊκά κονδύλια καθώς προηγούνται άλλα σιδηροδρομικά έργα για την τρέχουσα δεκαετία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here