Οι ρωσικές αρχές περιόρισαν σήμερα την πρόσβαση σε δυτικά μέσα ενημέρωσης, ανάμεσά τους το BBC και η Deutsche Welle, κατηγορώντας τα ότι διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες για την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ο εθνικός φορέας τηλεπικοινωνιών της Ρωσίας (Roskomnadzor) «περιόρισε» τη μετάδοση στη χώρα της εκπομπής της ρωσικής υπηρεσίας του BBC και του Radio Liberty, που χρηματοδοτείται από το αμερικανικό Κογκρέσο, της Deutsche Welle καθώς και την πρόσβαση στο ανεξάρτητο μέσο ενημέρωσης Meduza, έπειτα από αίτημα της εισαγγελίας.

Η Μόσχα έχει επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί ότι δυτικά μέσα ενημέρωσης παρουσιάζουν με μια μεροληπτική και συχνά αντιρωσική άποψη τα γεγονότα.

Το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA μετέδωσε ότι έχει περιοριστεί η πρόσβαση στη ρωσόφωνη υπηρεσία του BBC, όπως και του Radio Liberty αλλά και στον ιστότοπο Meduza.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Roskomnadzor με ημερομηνία 3 Μαρτίου 2022, η ρωσόφωνη υπηρεσία του Radio Liberty διαδίδει «προφανώς ψευδείς (…) πληροφορίες για τη φερόμενη επίθεση της Ρωσίας στο ουκρανικό έδαφός».

«Αυτού του είδους οι πληροφορίες είναι λάθος», μετέδωσε το Radio Liberty επικαλούμενο την επίσημη ανακοίνωση.

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έχει δηλώσει ότι «η ειδική στρατιωτική επιχείρηση» στην Ουκρανία είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η ασφάλεια της Ρωσίας, αφού οι ΗΠΑ επέκτειναν το ΝΑΤΟ κοντά στα σύνορά της και στήριξαν φιλοδυτικούς ηγέτες στο Κίεβο.

Οι Ρώσοι αξιωματούχοι δεν χρησιμοποιούν τη λέξη «εισβολή» και καταγγέλλουν ότι τα δυτικά μέσα ενημέρωσης δεν μεταδίδουν τη «γενοκτονία», όπως τη χαρακτηρίζουν, των ρωσόφωνων στην ανατολική Ουκρανία.

Παράλληλα συνεχίζεται η επιχείρηση φίμωσης και ρωσικών ΜΜΕ που αρνούνται να συμμορφωθούν με τις επιταγές των ρωσικών αρχών για κάλυψη των γεγονότων με χρηση πληροφοριών μόνο απο το Κρεμλίνο συνεχίστηκε χθες με την ανακοίνωση του κλεισίματος του φιλελεύθερου ραδιοφωνικού σταθμού “Ηχώ της Μόσχας” και της ιστοσελίδας του.

Η κίνηση αυτή έγινε λίγο μετά το αίτημα που διατύπωσε το Γραφείο του γενικού εισαγγελέα να αποκλειστεί η πρόσβαση και στο (διαδικτυακό τηλεοπτικό κανάλι) Dojd (Βροχή) την Τρίτη. Οι δημοσιογράφοι τεχνικοί και οι εργαζόμενοι του σταθμού στην τελευταία τους μετάδοση φώναξαν “όχι στον πόλεμο” και έπαιξαν βίντεο με τη «Λίμνη των Κύκνων», όπως έκαναν το 1991 οι σοβιετικοί τηλεοπτικοί σταθμοί αντί να δείχνουν τον πόλεμο.

Η Ηχώ της Μόσχας, ο σταθμός που ανήκει εν μέρει στον κολοσσό φυσικού αερίου Gazprom και που δημιουργήθηκε το 1990, προσπαθούσε πάντα να καλλιεργεί την ανεξαρτησία του και είναι ένα από τα πιο σεβαστά μέσα ενημέρωσης της χώρας.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠ, Reuters, AFP

www.ertnews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ