Η κυβέρνηση της Συρίας ανακοίνωσε ότι βρήκε το πτώμα ενός κορυφαίου 82χρονου αρχαιολόγου που αποκεφαλίστηκε από το ISIS το 2015, ενώ προσπαθούσε να προστατεύσει την αρχαία πόλη της Παλμύρας από τους τζιχαντιστές.

Το πτώμα του Καλίντ αλ Ασαάντ ήταν ένα από τα τρία που βρέθηκαν κοντά στην αρχαία πόλη της Παλμύρας, σύμφωνα με τα επίσημα μέσα ενημέρωσης της χώρας.

Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Συρίας SANA ανέφερε ότι οι σωροί των τριών ανθρώπων βρέθηκαν στην ύπαιθρο περίπου δέκα χιλιόμετρα ανατολικά της Παλμύρας. Τεστ DNA θα γίνουν για να επιβεβαιωθούν οι ταυτότητές τους.

Οι τζιχαντιστές είχαν αποκεφαλίσει δημόσια τον αρχαιολόγο, όταν αρνήθηκε να αποκαλύψει την τοποθεσία όπου ήταν κρυμμένα πολύτιμα αντικείμενα. Ο Ασαάντ είχε αφιερώσει τη ζωή του στη μελέτη της Παλμύρας που βρίσκεται σε μια όαση στη συριακή έρημο, βορειοανατολικά της Δαμασκού.

Ο διακεκριμένος αρχαιολόγος τέλεσε διευθυντής αρχαιοτήτων στην Παλμύρα για 50 χρόνια και είχε συνταξιοδοτηθεί τα τελευταία 13 χρόνια.

Ένας φίλος του και αξιωματούχος αρχαιοτήτων, ο Μααμούν Αμπντουλκαρίμ, δήλωσε ότι ο 82χρονος αρχαιολόγος αρνήθηκε να φύγει από την Παλμύρα όταν εισέβαλλαν οι τζιχαντιστές. «Γεννήθηκα στην Παλμύρα και θα μείνω στην Παλμύρα και δεν θα φύγω έστω κι αν μου κοστίσει το αίμα μου», απάντησε ο Ασαάντ.

Σύμφωνα με το Συριακό Παρατηρητήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το ISIS αποκεφάλισε τον Ασαάντ σε πλατεία στην Ταντμόρ, μπροστά σε δεκάδες ανθρώπους και κρέμασαν το πτώμα του σε έναν στύλο με επιγραφή δίπλα που έλεγε ότι ήταν «διευθυντής ειδωλολατρείας» της Παλμύρας.

Τις επόμενες εβδομάδες, οι ισλαμιστές του ISIS προέβησαν σε καταστροφές σε εμβληματικά τμήματα της Παλμύρας. Αν και έχασαν τον έλεγχό της, τον ανέκτησαν το 2016 και έκαναν και άλλες καταστροφές.

Κυβερνητικές δυνάμεις ελέγχουν την περιοχή από τον Μάρτιο του 2017, αλλά οι εργασίες αποκατάστασης είναι περιορισμένες λόγω του εμφυλίου πολέμου στη χώρα. Οι τζιχαντιστές πιθανώς πούλησαν αρκετές αρχαιότητες, οι οποίες τους απέφεραν σημαντικά χρηματικά ποσά.

 

Dailymail, ert.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here