Ως Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Πάργας καταθέτουμε μια σειρά από ερωτήματα και επισημάνσεις σχετικά με την κυκλοφοριακή μελέτη της Δ.Ε. Πάργας.

1.Οι μελετητές λειτούργησαν αυτόνομα με βάση την επιστημονική τους κατάρτιση ή καθοδηγήθηκαν να προτείνουν λύσεις χωρίς να μελετήσουν τις όποιες παρενέργειες ; Ποια επιστημονικά εργαλεία χρησιμοποίησαν; Αρκέστηκαν σε αεροφωτογραφίες ή έκαναν και επιτόπια μελέτη; Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε καλοκαιρινούς μήνες που αποτελούν και τους μήνες με τη μεγαλύτερη κίνηση οχημάτων; Η ίδια η μελέτη αναφέρει στη σελίδα 2 (δική μας αρίθμηση) ότι δεν ήταν δυνατή η μέτρηση κυκλοφοριακών φόρτων.
2.Ερωτούμε τη Δημοτική Αρχή γιατί η μελέτη αυτή απορρίφτηκε δυο φορές από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας. Μόνο γιατί δεν είχε την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου; Και αν χρειαζόταν η έγκριση του γιατί τόσο καιρό δεν την φέρατε στο Δ.Σ. αλλά προσπαθούσατε να την περάσετε μόνο με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής;

3.Η Δημοτική Αρχή άρχισε έργα που σχετίζονται με την κυκλοφοριακή μελέτη (πεζοδρόμιο επί της Σπ.Λιβαδά , διαπλάτυνση οδού Σκουφά κλπ .) χωρίς να ενημερώσει το Δ.Σ. και χωρίς να ρωτήσει την γνώμη του και τώρα μας καλεί εκ των υστέρων να εκφέρουμε γνώμη.

4.Στη σελίδα 3 αναφέρεται ότι η ρυμοτομία της πόλης και το αστικό οδικό δίκτυο επήλθε λόγω της άναρχης δόμησης των πρώτων δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα δηλαδή του 20ου !!!Δεν είπε κάποιος στους μελετητές ότι το Κορκοτσάκι , η Φαλόπα , το Κρυονέρι και ο Βάλτος είναι δημιουργήματα των τελευταίων 40 ετών ;

5.Στη σελίδα 5 όπου γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι οι κάτοικοι δεν χρησιμοποιούν τα δυο ιδιωτικά πάρκιν αλλά τις παρακείμενες οδούς και την Επαρχιακή Οδό θέλουμε να σημειώσουμε ότι τα πάρκιν αυτά λειτουργούν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες με ημερήσιο αντίτιμο.

6.Στη σελίδα 5 γίνεται λόγος για την επικινδυνότητα που προκαλεί η στάθμευση οχημάτων στην Επαρχιακή Οδό γεγονός που οφείλεται στην ανυπαρξία επαρκών χώρων στάθμευσης.

7.Στη σελίδα 7 γίνεται αναφορά για τη διέλευση οχημάτων στη ζώνη Λιμένος Πάργας και στην περιοχή του Κάστρου χωρίς να γίνεται πρόβλεψη για τους μόνιμους κατοίκους , οι οποίοι τους καλοκαιρινούς μήνες θα είναι <<όμηροι>> των απαγορευτικών διατάξεων. Θα μπορούσε να γίνει ρύθμιση για όσους διαθέτουν χώρους στάθμευσης και να τους προμηθεύσει ο Δήμος ειδική κάρτα διέλευσης.

8.Στις σελίδες 8 και 9 γίνεται αναφορά σε χώρους στάθμευσης , ένα στο κέντρο της πόλης (προαύλια του 1ου Δημοτικού Σχολείου και της Εκκλησίας του Αγίου Νικολάου) και δυο στα ανατολικά (πρώην Κάμπινγκ-Κληροδότημα Στύλου). Είμαστε αντίθετοι με τη χρήση σχολικών χώρων ως πάρκιν κάτι που και η νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας απαγορεύει.

Ούτε τα προαύλια των λατρευτικών χώρων θα πρέπει να μετατρέπονται σε πάρκιν. Το μείζον πρόβλημα βεβαίως είναι ότι οι προτεινόμενοι αυτοί χώροι δεν είναι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης που να πληρούν τους απαραίτητους όρους ασφαλείας και καθαριότητας. Σχετικά με το πάρκιν στο πρώην Κάμπινγκ-Κληροδότημα Στύλου δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής του Κληροδοτήματος και επίσης στις σελίδες 17 και 18 γίνεται λόγος να διέρχονται μέσω του πρώην κάμπινγκ οχήματα μεγάλου μήκους από τη ΝΔ πύλη προς τη ΒΑ με ανηφορική έξοδο προς την Επαρχιακή Οδό , με σοβαρή επικινδυνότητα για την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.

9.Στις σελίδες 12 ,13,14 και 15 η μελέτη προβλέπει μια υπερσυσσώρευση στάθμευσης οχημάτων έμπροσθεν του Δεσκείου Γυμνασίου- Λυκείου Πάργας και επί της Επαρχιακής Οδού. Αναφέρει δυο θέσεις ταξί , χώρο μοτοποδηλάτων , τρεις θέσεις για προσωρινή στάθμευση τουριστικών λεωφορείων και μια θέση φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων. Έτσι δημιουργείται μια κατάσταση που προκαλεί κίνδυνο για την ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων , επιβατών και πεζών. Άλλωστε από πληροφορίες που έχουμε υπάρχει πρόθεση από την Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας για κατασκευή πεζοδρομίου έμπροσθεν του Δεσκείου Γυμνασίου- Λυκείου Πάργας.

10.Στη σελίδα 15 ορίζονται άλλες τρεις θέσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων δυο έμπροσθεν του 1ου Δημοτικού Σχολείου , δηλαδή ακριβώς μέσα στο κέντρο της πόλης με ότι συνεπάγεται αυτό (συνωστισμός οχημάτων και πολιτών για να παραλάβουν τα εμπορεύματα) και ένα στην θέση του παλιού ΚΤΕΛ επί της Επαρχιακής Οδού , την στιγμή που θεωρήθηκε επιβεβλημένη η μεταφορά του σταθμού ΚΤΕΛ εκτός του ευρύτερου κέντρου της πόλης.

11.Στη σελίδα 16 και σε σχέση με την μονοδρόμηση τμήματος της Σπ. Λιβαδά γίνεται λόγος ως προς την πλευρά των κτηρίων , απέναντι από την Εκκλησία , πως δύναται ο ελεύθερος χώρος να χρησιμοποιηθεί είτε για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων , είτε επίσης σαν πεζοδρόμιο.Εντύπωση μας προκαλεί πως προτάσσεται στη μελέτη η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και μετά το πεζοδρόμιο ενώ θα έπρεπε να γίνει και στο σημείο αυτό πεζοδρόμιο ενώ πουθενά αλλού στη μελέτη δεν γίνεται λόγος για τραπεζοκαθίσματα. Φυσικά υπάρχει μείζον πρόβλημα γιατί τότε μιλάμε για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων επί δημοτικής οδού , επί του οδοστρώματος δηλαδή.

Και μη ξεχνάμε πως απέναντι θα έχουμε φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων. Επίσης οι ερχόμενοι από την πλευρά του Κέντρου Υγείας θα πρέπει να κάνουν αριστερή στροφή (όπισθεν 1ου Δημοτικού Σχολείου) για να κατευθυνθούν προς την 5η Επαρχιακή Οδό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here