Διδακτικά τα όσα προέκυψαν από τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου και τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει η παράταξη «Συμμαχία Ηπειρωτών» για τη σύνδεση του Μεσοποτάμου Πρέβεζας με την Εγνατία Οδό στο ύψος της Παραμυθιάς.

Τόσο αυτό, όσο και ο δρόμος Ηγουμενίτσα- Πλαταριά (σε ένα τμήμα του) έχουν «κολλήσει» από αντιδράσεις κατοίκων για τη χάραξη, με αποτέλεσμα όχι μόνο να έχει πάει πίσω ο προγραμματισμός, αλλά και να είναι αμφίβολη η εύρεση χρηματοδότησης.

Ειδικά για το πρώτο έργο, με το οποίο θα συντομευτεί κατά πολύ η πρόσβαση από την Εγνατία στα παράλια της Πρέβεζας, στο ύψος της Λούτσας, το πρόβλημα εντοπίζεται στο μεσαίο από τα τρία τμήματά του, ήτοι από Παραμυθιά μέχρι το Γαρδίκι μήκους 13 χιλιομέτρων.

Έχουν εκφραστεί έντονες αντιδράσεις από κατοίκους της περιοχής  για τη χάραξη που  έχει επιλεγεί και προτείνεται νέα ορεινή χάραξη, που ανεβάζει το κόστος της μελέτης κατά 800.000 περίπου ευρώ, χρήματα που σήμερα δεν είναι εξασφαλισμένα.

Για τα άλλα  δύο τμήματα Εγνατία – Παραμυθιά και Γαρδίκι – Μεσοπόταμο, δεν υπάρχουν προβλήματα, όπως είπε ο Περιφερειάρχης θα προχωρήσει η ολοκλήρωση των μελετών, με συνολικό κόστος 1,3 εκ. ευρώ, σύμφωνα με τη σύμβαση που είχε υπογραφεί επί ημερών της Κρατικής Περιφέρειας.

Το δεύτερο ζητούμενο, είναι η ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, καθώς ο προϋπολογισμός του αναμένεται να φτάσει τα 80 εκ. ευρώ. Ένα σημαντικό ποσό, το οποίο μπορεί να διασφαλιστεί σήμερα, που τα ευρωπαϊκά κονδύλια μειώνονται, αλλά και το έργο δεν είναι ώριμο μελετητικά.

Όσον αφορά το έργο Ηγουμενίτσα- Πλαταριά, εκεί η πρώτη ευκαιρία χάθηκε όταν οι κάτοικοι και ο Δήμος δεν είχαν δεχθεί τη διάνοιξη στροφής με «τρανσέρα», έργο που ήταν ενταγμένο στα έργα του λιμανιού.

Τώρα για το τι μέλλει γενέσθαι πρέπει να αποφανθεί το Υπουργείο, με την Περιφέρεια να είναι σε αναμονή, όπως είπε ο Περιφερειάρχης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here