Στις 22/8/2021, είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο με τίτλο «Καταγγελία για το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων : Δρομολόγιο με ακατάλληλο λεωφορείο εν μέσω πανδημίας». Σ’ αυτό αναφερθήκαμε εκτενώς στη δρομολόγηση ενός μικρού (19 θέσεων) και ακατάλληλου (χωρίς κλιματισμό κλπ) λεωφορείου, για το εβδομαδιαίο δρομολόγιο του ΚΤΕΛ προς τα χωριά Κτίσματα – Χαραυγή – Καστάνιανη και Αγία Μαρίνα, στις 20/8/2021. Το συγκεκριμένο λεωφορείο δρομολογήθηκε το πρωί, ενώ το μεσημέρι, μετά από έντονες αντιδράσεις των επιβατών, ημίωρη καθυστέρηση και υπό τον φόβο κλήσης της Αστυνομίας, το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων δρομολόγησε, όπως ήταν υποχρεωμένο, μεγάλο λεωφορείο για τα ίδια χωριά.

Καθώς το θέμα, όπως μάθαμε, μετά το δημοσίευμά μας πήρε μεγάλη έκταση, σκεφτήκαμε ότι πλέον το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων θα δρομολογούσε στο εξής προς τα χωριά που αναφέραμε παραπάνω, λεωφορεία των 40 -50 θέσεων. Δυστυχώς διαψευστήκαμε πανηγυρικά… Ας δούμε τα γεγονότα που ακολούθησαν.

Οι αποσκευές των επιβατών φράσσουν τη μοναδική πόρτα του λεωφορείου!

Όπως μάθαμε, ο οδηγός του (μεγάλου) λεωφορείου που εκτέλεσε το απογευματινό δρομολόγιο από Ιωάννινα προς Κτίσματα -Χαραυγή – Καστάνιανη και Αγία Μαρίνα στις 20/8 , έκανε επιστρέφοντας στην πρωτεύουσα της Ηπείρου, αναφορά στο ΚΤΕΛ για κλαδιά δέντρων που εμπόδιζαν τη διέλευση του λεωφορείου καθώς και για κάποια προβληματικά σημεία του οδοστρώματος από Κτίσματα έως Καστάνιανη . Σε αυτό το θέμα έχει δίκιο και το έχουμε επισημάνει. Ωστόσο , το συγκεκριμένο λεωφορείο αναχώρησε από τα Γιάννενα στις 14:30 της 20/8 και αφού διήνυσε μια απόσταση 160 ( 80 + 80 ) χλμ. επέστρεψε στην πόλη γύρω στις 18:00 . Αν σκεφτούμε τις στάσεις που έκανε , δεν νομίζουμε ότι καθυστέρησε ιδιαίτερα…

Ερχόμαστε τώρα στο βασικό θέμα του άρθρου μας. Το πρωί της περασμένης Παρασκευής 27/8/2021 , έκπληκτοι οι κάτοικοι των ακριτικών χωριών του Πωγωνίου, είδαν και πάλι το μικρό λεωφορείο των 19 θέσεων να φτάνει στα μέρη τους , για να εκτελέσει το δρομολόγιο προς Γιάννενα. Μην έχοντας άλλη επιλογή , επιβιβάστηκαν σε αυτό 17 άτομα με τις αποσκευές τους .

Έχουμε φωτογραφίες από τους μασκοφορεμένους επιβάτες που δεινοπαθούν στο μικρό λεωφορείο , αλλά δεν θεωρούμε σκόπιμο να τις δημοσιεύσουμε. Εκείνο όμως που εξόργισε ακόμα και εμάς από την Αθήνα , είναι η εικόνα με τις αποσκευές των επιβατών στοιβαγμένες δίπλα στον οδηγό . Όπως βλέπετε , για να βγει κάποιος από το λεωφορείο ( αυτή είναι η μοναδική πόρτα εξόδου του ) , θα πρέπει να μετακινηθούν σακ βουαγιάζ , χαρτόκουτα κλπ. Το λεωφορείο έχει μια υποτυπώδη μπαγκαζιέρα στο πίσω μέρος του , για 4 – 5 αποσκευές.

Επειδή την προηγούμενη Παρασκευή οι αποσκευές των επιβατών ήταν πολλές, κρίθηκε ότι ο μόνος χώρος για να τοποθετηθούν όσες δεν χωρούσαν στην μπαγκαζιέρα, είναι αυτός που βλέπετε. Δίπλα στον οδηγό. Δεν γνωρίζουμε αν και ο οδηγός είχε στα πόδια του κάποια αποσκευή … Ο κλιματισμός του λεωφορείου , όπως γράψαμε , δεν λειτουργεί , ούτε τα παράθυρα του ανοίγουν. Αν ένας επιβάτης αισθανθεί δυσφορία και θελήσει να πάρει λίγο αέρα , ώσπου να σταματήσει το λεωφορείο και να απομακρυνθούν οι αποσκευές , είναι αμφίβολο αν δεν θα έχει λιποθυμήσει.

Το παρήγορο είναι , ότι την Πέμπτη 19/8/2021 , είχε βρέξει καταρρακτωδώς στα Γιάννενα και σε όλη την Ήπειρο και η θερμοκρασία ήταν λίγο πάνω από 20 βαθμούς Κελσίου . Αν επικρατούσαν συνθήκες καύσωνα όπως λίγες μέρες πριν ,τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα… Τελικά το γνωστό μας πλέον λεωφορείο έφτασε στα Γιάννενα στις 10 π.μ. , όταν τα λεωφορεία των 40 -50 θέσεων , φτάνουν στις 8:30 – 9 π.μ.!

Το μεσημέρι , δρομολογήθηκε από το ΚΤΕΛ λεωφορείο των 40 θέσεων και οι ταλαιπωρημένοι πρωινοί επιβάτες , επέστρεψαν στα χωριά τους , σε ανθρώπινες συνθήκες.

Είμαστε περίεργοι να δούμε αν το ΚΤΕΛ συνεχίσει να δρομολογεί το ίδιο λεωφορείο προς Κτίσματα -Χαραυγή – Καστάνιανη – Αγία Μαρίνα. Επίσης , θα θέσουμε πάλι το ερώτημα: «περνάει» από ΚΤΕΟ ή από κάποιον άλλο τεχνικό έλεγχο το συγκεκριμένο όχημα ; Και παίρνει έγκριση να κυκλοφορεί; Πάντως ας μην διαμαρτύρονται οι κάτοικοι των τεσσάρων χωριών , γιατί στον νομό Ιωαννίνων υπάρχουν και χειρότερα.

Σε κάποια χωριά , δεν πηγαίνει λεωφορείο! Σε άλλα , πηγαίνει κάθε 15 μέρες, ενώ ορισμένοι Δήμοι , όπως ο Δήμος Ζίτσας ναυλώνουν λεωφορείο για τη μεταφορά των δημοτών τους από και προς τα Γιάννενα!

Ο τέως Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης , είχε προαναγγείλει άνοιγμα της αγοράς στις υπεραστικές οδικές μεταφορές , ενώ στη Βουλή είχε καυτηριάσει τη στάση των υπεραστικών ΚΤΕΛ , καθώς με πρόσχημα την πανδημία είχαν αραιώσει ή σταματήσει δρομολόγια . Για να δούμε τι θα γίνει τελικά με το άνοιγμα της αγοράς , καθώς οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ είχαν αντιδράσει. Με συμπεριφορές σαν αυτές που αναφέραμε παραπάνω , ποιος περιμένουν όμως να τους υποστηρίξει;

Κινητοποίηση Περιφέρειας Ηπείρου και Δήμου Πωγωνίου μετά τα δημοσιεύματά μας

Αντίθετα με το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, η Περιφέρεια Ηπείρου και ο Δήμος Πωγωνίου , κινήθηκαν άμεσα μετά τα αλλεπάλληλα δημοσιεύματα μας. Πριν από δύο περίπου χρόνια (!) , ο δραστήριος Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Καστάνιανης , Μιχάλης Κολιός είχε στείλει έγγραφο στην Περιφέρεια Ηπείρου, με το οποίο ζητούσε να αποκατασταθούν φθορές στο οδόστρωμα του επαρχιακού δρόμου Χαραυγής – Καστάνιανης. Όχι μόνο δεν έγινε καμία αποκατάσταση στο οδόστρωμα , αλλά δεν έλαβε ούτε απάντηση! Έτσι ,πριν λίγες μέρες , συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της Αδελφότητας Καστάνιανης Κώστα Μεξάκη , πήγε στα γραφεία της Περιφέρειας και συναντήθηκαν με τον κύριο Κωνσταντίνο Έξαρχο , επικεφαλής της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, ο οποίος αναγνώρισε την καθυστέρηση της Περιφέρειας και υποσχέθηκε να μεταβεί ο ίδιος στο Πωγώνι για να δει τα προβλήματα.

Όντως , ο κύριος Έξαρχος, συνοδευόμενος από κλιμάκιο τεχνικών της Περιφέρειας , επισκέφθηκε άμεσα την περιοχή και διαπίστωσε ότι πρέπει όντως να γίνουν παρεμβάσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο Χαραυγής – Καστάνιανης. Λόγω του ότι οι φθορές είναι μεγάλες , θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου. Ωστόσο , μέσα στο 2022 , υποσχέθηκε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί. Αλλά και ο Δήμος Πωγωνίου , έστειλε στη Χαραυγή ειδικό όχημα , το οποίο έκοψε τα κλαδιά των δέντρων που δυσκόλευαν την κυκλοφορία λεωφορείων , φορτηγών κλπ.
Τελικά, όταν υπάρχει καλή θέληση και λίγη πίεση…, όλα γίνονται.

Ο ανύπαρκτος φωτισμός στην έξοδο της εθνικής οδού προς Κτίσματα στέλνει τους οδηγούς… στην Κακαβιά

Κλείνουμε το σημερινό μας άρθρο , ευχόμενοι να μην χρειαστεί να επανέλθουμε , με ένα πρόβλημα που δημιουργήθηκε στη διασταύρωση της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Κακαβιάς , προς Κτίσματα – Χαραυγή – Καστάνιανη – Αγία Μαρίνα . Για να μεταβεί κάποιος σε ένα από τα παραπάνω χωριά , πρέπει λίγα χιλιόμετρα πριν την Κακαβιά να στρίψει αριστερά. Υπάρχει κόμβος που οδηγεί στο πρώτο από τα χωριά αυτά , τα Κτίσματα . Δυστυχώς , ο φωτισμός του κόμβου , καταστράφηκε πριν από καιρό , όταν κάποιο αυτοκίνητο έπεσε σε μια κολόνα φωτισμού.

Από τότε , υπάρχει απόλυτο σκοτάδι και πολλοί οδηγοί που δεν γνωρίζουν καλά την περιοχή , συνεχίζουν την πορεία τους και φτάνουν… στην Κακαβιά. Εκεί βέβαια , ενημερώνονται ότι πρέπει να γυρίσουν πίσω για να μεταβούν στα χωριά που αναφέραμε . Μάλιστα , και πολλοί ντόπιοι μπερδεύονται και καταλαβαίνουν το λάθος τους όταν φτάνουν στην Κακαβιά ή λίγο πριν φτάσουν σε αυτή… Καλό είναι η Περιφέρεια Ηπείρου να αποκαταστήσει τον φωτισμό , για να μην ταλαιπωρούνται άδικα οι πολίτες.

Αυτά είναι λοιπόν τα νεότερα από την περιοχή του Πωγωνίου. Να ζητήσουμε συγγνώμη από τους αναγνώστες του protothema.gr που θεωρούν ότι ασχολούμαστε υπερβολικά με αυτά τα ακριτικά χωριά , όμως έχουμε δείξει ότι έχουμε ευαισθησίες για κάθε , ακριτική κυρίως, γωνιά της Ελλάδας , καθώς η επίλυση κάποιων προβλημάτων των κατοίκων τους , δεν αποτελεί θέμα ύπαρξης των ίδιων , αλλά ζήτημα ύπαρξης ολόκληρης της χώρας μας…

 

protothema.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here